Constructorii auto îşi mută centrele de cercetare în estul Europei, inclusiv în România, din cauza Brexitului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii de maşini îşi mută centrele de cercetare în estul Europei, inclusiv în România, pentru a-şi scădea costurile şi a-şi păstra accesul la pieţele europene, după rezultatul referendumului pentru ieşirea Marii Britanii din UE, relatează The Guardian.

Companiile de recrutare de personal caută în prezent directori şi personal calificat pentru echipe de cercetare şi dezvoltare din România, Ungaria şi Bulgaria.

DHR International, o companie de recrutare cu birouri în 25 de ţări, a explicat că tendinţa apărută în ultimii ani în rândul companiilor auto de mutare a activităţii către Europa de Est s-a accelerat după referendumul pentru Brexit – semn că producătorii de maşini consideră prea mari costurile rămânerii în Marea Britanie.

Comentariile sale vin după ce Guvernul japonez a avertizat că firmele cu sediul în Marea Britanie vor fi nevoite să îşi transfere o parte sau toate activităţile de producţie pe continent, în cazul în care Londra nu va obţine acces la piaţa unică.

Potrivit companiei, personalul calificat costă cu 40% mai puţin în estul Europei.

Directorii englezi, mutaţi în Europa

O altă variantă pe care o iau în calcul constructorii de automobile este ca directorii britanici să se mute în Europa. Renault, Daimler, Audi şi Jaguar sunt câteva dintre companiile care au anunţat că au deschis sau urmează să înfiinţeze noi centre de operaţiuni în Europa de Est.

Bulgaria este devansată numai de Germania în ceea ce priveşte proporţia de absolvenţi de inginerie, potrivit UNESCO.

Renault are centre cu tradiţie în România, unde a investit peste 2,3 miliarde de euro şi în care lucrează peste 16.000 de oameni. De asemenea, Guvernul a aprobat scutirea de impozitul pe venit pentru cercetătorii care desfăşoară activităţi în zona cercetării aplicative şi a dezvoltării tehnologice, aceasta aplicându-se din luna august.

Vin japonezii 

Nissan, producător nipon controlat în proporţie de 44% de către Renault, produce mai multe modele în Marea Britanie, având o fabrică la Sunderland. De asemenea, Toyota produce numai în Marea Britanie autoturismele vândute în Uniunea Europeană. De asemenea, şi Honda este prezentă în această ţară, iar dintre producătorii asiatici prezenţi în Marea Britanie se mai află producătorii chinezi Geely şi SAIC Motors şi constructorul malaezian Proton.

Mai multe pentru tine:
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Gestul superb făcut de Regele Charles pentru Kate Middleton, nora lui preferată! A fost un moment emoționant
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Viața plină de suspans a Sorinei Docuz. Cum l-a sedus pe Negoiță și cum a ajuns protejata lui Ciolacu. A pozat în sânii goi la 16 ani, pentru revista FHM
Cine este Cristian Rizea, cel din cauza căruia Dan Capatos ar fi fost dat afară de la Antena Stars. Fostul politician a fost implicat în mai multe scandaluri
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat