Companiile românești sunt la coada clasamentului european la vânzări online

0
Publicat:

Cea mai scăzută pondere din Uniunea Europeană la companii care efectuează vânzări online s-a înregistrat în România, unde doar 12,9% dintre companii realizează astfel de activități, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

Companiile românești sunt la coada clasamentului european la vânzări online

Aproximativ 22,9% dintre companiile din Uniunea Europeană au efectuat vânzări online în 2022, un nivel cu 0,1 puncte procentuale mai ridicat decât în 2021 (22,8%) şi cu 6,5 puncte procentuale mai ridicat faţă de 2012 (16,4%), arată datele publicate luni de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În rândul statelor membre UE, ponderea companiilor cu vânzări online variază considerabil. În 2022, cea mai ridicată pondere a fost în Lituania (38,9%), Suedia (38,1%) şi Danemarca (36,7%), iar cea mai scăzută în România (12,9%), Luxemburg (13,4%) şi Bulgaria (15,1%).

Ponderea companiilor care efectuează vânzări online variază semnificativ în funcţie de mărimea companiilor. În 2022, 45,9% din întreprinderile mari din UE au efectuat vânzări online şi 30,2% din firmele de mărime mijlocie. În contrast, 20,8% din micile companii au efectuat vânzări online în 2022. 

Întreprinderile din UE care efectuează vânzări electronice, 2022 Foto: Eurostat

Ponderea întreprinderilor care efectuează vânzări online a variat în mod semnificativ în funcție de mărimea întreprinderilor. În 2022, 45,9% dintre întreprinderile mari din UE au efectuat vânzări online și 30,2% dintre întreprinderile mijlocii. În schimb, 20,8% dintre întreprinderile mici efectuau vânzări online în 2022.

În același timp, în România, vânzările de bunuri de larg consum s-au majorat cu 15%, iar cheltuielile casnice au crescut cu 14% în timpul anului trecut, potrivit analizelor NielsenIQ.

Conform sursei citate, 41% dintre consumatorii europeni consideră că sunt într-o situaţie mai rea decât erau anul precedent, iar 77% dintre aceştia sunt de părere că de vină sunt costurile mai ridicate de trai, în timp ce 41% pun acest lucru pe seama încetinirii economice.

În plus, datele Consumer Panel Services GfK România arată că cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut cu aproape 14% în 2023 faţă de anul anterior, iar volumele achiziţionate de gospodării au revenit pe un trend ascendent.