Compania aeriană care-şi sfătuieşte pasagerii să nu mai zboare cu avionul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock

Afirmaţia economistului Milton Friedman conform căreia singura responsabilitate a unei afaceri este de a maximiza profitul a dus la întrebarea dacă o companie ar trebui să aibă şi alte scopuri, mai benefice pentru societate.

Este o practică acceptată ca o companie să îşi promoveze serviciile şi produsele. Aşa că decizia KLM de a-şi încuraja pasagerii să zboare cât mai rar cu putinţă este surprinzătoare. 

Compania aeriană olandeză a lansat o campanie numită „Zboară responsabil“, care conţine câteva sugestii surprinzătoare privind modul în care pasagerii ar putea ajuta la reducerea emisiilor de dioxid de carbon din industria aviatică. Mesajul campaniei este că, în timp ce „toţi avem nevoie să zburăm din când în când", uneori există alternative mai bune. „Trebuie să vă întâlniţi faţă în faţă de fiecare dată? Ai putea lua trenul, în schimb?“, întreabă amabilul narator. Clipul se încheie cu asigurarea că „nu a fost efectuată nicio cursă pentru realizarea acestui film“. 

Aşa cum explică KLM într-un biocombustibil. „Lucrăm din greu pentru a face lucrurile bine, dar toate părţile implicate trebuie să îşi unească forţele pentru a crea un viitor sustenabil".

Criticii, însă, spun că această campanie nu e decât o „spălare verde“: KLM are în continuare oferte speciale, iar site-ul său invită oamenii să îşi „rezerve un zbor cu KML pentru a vizita cele mai incredibile destinaţii din întreaga lume“. În comunicat, compania aeriană explică faptul că nu va înceta să-şi promoveze călătoriile cu avionul - la urma urmei vrea să rămână în afaceri „pentru clienţi şi pentru cei 33.000 de angajaţi“.

Pe de altă parte, KLM menţionează că se opune unei taxe naţionale pe dioxidul de carbon în Olanda, deoarece „pasagerii ar conduce pur şi simplu spre Germania sau Belgia şi vor zbura de acolo“. Prin urmare, spune KLM, impozitarea emisiilor de dioxid de carbon în aviaţie ar trebui impusă numai dacă poate fi aplicată la nivel global. 

Mai multe pentru tine:
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Crăciun regal colorat la Sandringham. Prințesa Kate a ales carourile, iar Regina Camilla roșul
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent