Compania aeriană care-şi sfătuieşte pasagerii să nu mai zboare cu avionul
0
Afirmaţia economistului Milton Friedman conform căreia singura responsabilitate a unei afaceri este de a maximiza profitul a dus la întrebarea dacă o companie ar trebui să aibă şi alte scopuri, mai benefice pentru societate.
Este o practică acceptată ca o companie să îşi promoveze serviciile şi produsele. Aşa că decizia KLM de a-şi încuraja pasagerii să zboare cât mai rar cu putinţă este surprinzătoare.
Compania aeriană olandeză a lansat o campanie numită „Zboară responsabil“, care conţine câteva sugestii surprinzătoare privind modul în care pasagerii ar putea ajuta la reducerea emisiilor de dioxid de carbon din industria aviatică. Mesajul campaniei este că, în timp ce „toţi avem nevoie să zburăm din când în când", uneori există alternative mai bune. „Trebuie să vă întâlniţi faţă în faţă de fiecare dată? Ai putea lua trenul, în schimb?“, întreabă amabilul narator. Clipul se încheie cu asigurarea că „nu a fost efectuată nicio cursă pentru realizarea acestui film“.
Aşa cum explică KLM într-un biocombustibil. „Lucrăm din greu pentru a face lucrurile bine, dar toate părţile implicate trebuie să îşi unească forţele pentru a crea un viitor sustenabil".
Criticii, însă, spun că această campanie nu e decât o „spălare verde“: KLM are în continuare oferte speciale, iar site-ul său invită oamenii să îşi „rezerve un zbor cu KML pentru a vizita cele mai incredibile destinaţii din întreaga lume“. În comunicat, compania aeriană explică faptul că nu va înceta să-şi promoveze călătoriile cu avionul - la urma urmei vrea să rămână în afaceri „pentru clienţi şi pentru cei 33.000 de angajaţi“.
Pe de altă parte, KLM menţionează că se opune unei taxe naţionale pe dioxidul de carbon în Olanda, deoarece „pasagerii ar conduce pur şi simplu spre Germania sau Belgia şi vor zbura de acolo“. Prin urmare, spune KLM, impozitarea emisiilor de dioxid de carbon în aviaţie ar trebui impusă numai dacă poate fi aplicată la nivel global.