CNADNR va fi spartă în acest an în două companii separate, una de investiţii şi una de mentenanţă. Mamutul de stat are 6.000 de angajaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
CNADNR s-a aflat în ultimii ani în mijlocul mai multor scandaluri, cel mai important fiind cel al autostrăzii demolate Sibiu-Orăştie şi a faptului că instituţia nu a demarat lucrările la Sibiu-Piteşti

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) va fi spartă în două entităţi separate în acest an, una destinată investiţiilor, iar alta specializată pe lucrări de reparaţii şi mentenanţă, pentru o mai bună eficientizare a activităţii, a declarat Dan Costescu, ministrul Transporturilor, în cadrul unei conferinţe de presă.

CNADNR, companie-mamut cu şapte direcţii regionale aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, se ocupă în prezent atât de organizarea de licitaţii pentru marile proiecte de infrastructură, cât şi de activitatea de reparaţii, mentenanţă şi lucrări de deszăpezire pe drumurile naţionale şi judeţene. 

Potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor, compania avea în anul 2014 un număr de 5.885 de angajaţi.

„Una dintre entităţi se va ocupa strict de zona de investiţii şi autostrăzi, iar cealaltă de reparaţii şi mentenanţă. Cele două companii vor avea directori separaţi. Decizia va fi luată în acest an prin Hotărâre de Guvern, la care lucrăm în prezent“, a spus Costescu.

Deocamdată nu este clar ce poziţie îi va fi rezervată lui Cătălin Homor, actualul director general al CNADNR.

Compania a început în această lună o amplă restructurare a activităţii, iar un prim pas a vizat reducerea funcţiilor de conducere, astfel că din 110 posturi de şefi la nivel central au fost eliminate şapte, iar în teritoriu alte 61.

Decizia a fost luată în contextul în care, de la începutul lunii aprilie mai mulţi angajaţi ai companiei au acuzat conducerea de lipsă de eficienţă.

CNANDR s-a aflat în ultimii ani în centrul mai multor scandaluri, cel mai celebru fiind demolarea unui tronson din autostrada Sibiu-Orăştie, care a fost construit prea prost de către grupul italian Salini Impregilor, deşi compania de stat fusese avertizată de nenumărate ori. Concomitent, societatea a fost acuzată că nu este în stare să cheltuie sumele alocate de Guvern pentru construcţia de autostrăzi. În fine, CNADNR a fost amplu criticată în ultimii trei ani că nu a demarat lucrările la autostrada Sibiu-Piteşti, necesară constructorului auto Dacia, cel mai mare exportator al ţării.

Mai multe pentru tine:
Venită parcă din basme, e prințesa europeană care a cucerit Gala Premiilor Nobel. A strălucit în rochie de zână, cu o tiara deosebită
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Scandal uriaș în Corbeanca. Copiii primesc mâncare de la firma consiliului local la un preț peste lege. Părinții, obligați să semneze contracte. Firma a funcționat fără autorizație de catering: „Își bat joc de copii”
Zodii binecuvântate de Dumnezeu în următoarele 2 luni. De ce vor avea parte acești nativi
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Ce spune despre România un vlogger american ce a fost arestat în Rusia: Nu există nimic similar!
Martorul care poate înclina balanța anchetei. Rolul neașteptat al fostei menajere în cazul morții Rodicăi Stănoiu
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €