Autostrada Sibiu-Piteşti: Exproprierile pe secţiunea 2 nu sunt finalizate. Asociaţia Pro Infrastructură, rezervată în privinţa termenelor de finalizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastrucutură se arată extrem de rezervaţi cu privire la termenele din contratul pentru Autostrada Sibiu-Piteşti Secţiunea 2, arătând că exproprierile pe secţiunea 2 nu sunt finalizate, iar constructorii vor avea de-a face cu birocraţia din România.

Este cel mai complex proiect, care traversează munţii, dar documentaţia este lacunară. În plus, este realizat de constructori cu portofoliu impresionant la ei în ţară şi în lume, dar care nu au mai lucrat în România.

Asociaţia Pro Infrastructură a transmis că proiectul Autostrăzii Sibiu-Piteşti Secţiunea 2 ”este cel mai complex şi scump proiect de infrastructură rutieră din istoria ţării: 31,33 km prin "creierii munţilor", pe Valea Oltului între Boiţa şi Cornetu”.  

”Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 860 milioane euro la cursul actual. Constructorii? Turcii de la Mapa şi Cengiz, ambii fiind la prima lor experienţă în România. Le ţinem pumnii turcilor, chiar dacă suntem extrem de rezervaţi cu privire la termenele contractuale: 18 luni proiectare plus 4 ani şi 2 luni execuţie”, au transmis reprezentanţii asociaţiei.  

Aceştia explică motivele pentru care sunt rezervaţi: ”Documentaţia tehnică lacunară, veşnicele probleme nerezolvate (de exemplu CNAIR nu a finalizat licitaţia de exproprieri şi suprafeţe de pădure aflate pe traseu), dar şi...antreprenorii Mapa şi Cengiz, cu un portofoliu impresionant la ei în ţară şi la nivel internaţional, care vor fi nevoiţi să se descurce în hăţişul nostru birocratic şi să facă în teren lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură şi know-how în România, pe o autostradă cu riscuri enorme tehnice şi financiare care a alungat ceilalţi 5 constructori pre-calificaţi selectaţi de CNAIR”.  

Proiectul prevede realizarea a 31,33 km de autostradă, 50 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare este de 1,6 km (Câineni), dar şi 3 spaţii de servicii şi un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret). 

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat, luni, că prima secţiune din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpaţii intră în linie dreaptă, după ce CNAIR a semnat astăzi contractul în valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA) pentru Secţiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Piteşti. 

Mai multe pentru tine:
Tradiții și superstiții de Sfântul Dumitru. De ce nu e bine să atingi cuțitele în această zi
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Cine a fost Dorin Pavel, inginerul care a plănuit marile hidrocentrale din România
Profesoară de biologie din Iași, implicată într-un scandal uriaș. Elevii ar fi găsit imagini cu ea pe site-uri pentru adulți: „Face filme”
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Nicușor Dan, împreună cu familia la slujba de sfințire de la Catedralei Naționale. Cum a atrs atenția fiul cel mic al președintelui
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Un mort și trei răniți într-un accident rutier în județul Harghita. A fost solicitat un elicopter SMURD