40% din fraudele online, în sectorul telecom
0Aproape 40% din tentativele de fraudă de anul trecut au fost înregistrate la cartelele prepaid şi încărcările electronice, iar 20% în ceea ce priveşte biletelor de avion rezervate online, potrivit datelor GECAD ePayment.
În 2009, cele mai multe încercări de fraudă au fost cele cu cardul şi cele de tip phishing. „Am avut şi cazuri în care s-au trimis mesaje de tip phishing pe telefoanele mobile, prin care se urmărea încărcarea unei cartele prepay. Ulterior, creditul acumulat era folosit pentru plata unor produse. În ceea ce priveşte frecvenţa tentativelor de fraudare, nu putem vorbi de o sezonalitate sau de perioade de vârf asociate unor momente specifice”, a afirmat Cristian Badea, chief information officer în cadrul GECAD ePayment.
Rata tentativelor de fraudă online a fost de 0,4%
În 2009 rata tentativelor de fraudă online a ajuns la 0,4 % din totalul
tranzacţiilor procesate de GECAD ePayment, în scădere faţă de 2008,
când procentul înregistrat a fost de 0,75%. Anul trecut, în sistemul
ePayment au fost procesate 1.108.500 de tranzacţii, la un volum de 88
de milioane de euro.