Ultimele date ale NASA arată că în galaxia noastră ar putea fi miliarde de planete pe care viaţa se poate dezvolta

Calea Lactee este o galaxie care ar putea susţine viaţa pe miliarde de planete.

NASA are o misiune care monitorizează planetele asemănătoare Pământului. Recent, agenţia americană a anunţat că misiunea Kepler a descoperit 833 de noi planete similare Terrei şi pe care viaţa ar putea exista.

Misiunea Kepler, până să se defecteze telescopul, colecta date despre planetele din galaxia noastră pe care s-ar fi putut dezvolta viaţa sau pe care oamenii ar putea călători în viitoarele secole. Folosind datele trimise în ultimele luni de către telescopul Kepler, NASA a anunţat recent că a descoperit 833 de noi planete candidate la a fi „noul Pământ“, notează CNET. Din ianuarie 2013, de la ultimele veşti ale NASA privind parcursul misiunii Kepler, numărul de planete a crescut cu 29%. Acum, sunt 3.538 de planete similare Pământului în Calea Lactee.

Astronomii estimează că în galaxia noastră sunt 100 de miliarde de stele, iar dintre acestea majoritatea au cel puţin o planetă. Una din cinci stele are în orbita ei o planetă de două ori mai mare decât Pământul, dar care se regăseşte în zona temperată a orbitei, adică acolo unde experţii preconizează că temperatura ar fi potrivită existenţei apei în formă lichidă, o condiţie necesară vieţii de pe Pământ.

„Asta înseamnă că atunci când te uiţi la miile de stele de pe cer, cea mai apropiată stea similară Soarelui care are o planetă asemănătoare Terrei este la doar 12 ani-lumină distanţă şi poate fi văzută cu ochiul liber. Asta e impresionant“, a apreciat Erik Petigura, doctorand la Universitatea din California şi cel care a analizat noile date provenite de la Kepler.

Echipa a examinat 42.000 de stele apropiate de mărime Soarelui şi a descoperit 647 planete care ar putea susţine viaţa, dar doar 104 sunt în zona temperată, iar din acestea doar 10 cu structură telurică similară Pământului. „Cu zeci de miliarde de planete similare Pământului în fiecare galaxie, întreg Universul trebuie că are miliarde de miliarde de planete similare Pământului. Până acum, nimeni nu ştia cât de probabilă este existenţa unor planete locuibile în jurul stelelor similare Soarelui“, a declarat Geoffrey Marcy, profesor de astronomie la Universitatea din California.

Hai să discutăm, ne găseşti pe Facebook - Tech Adevărul