Plantele fac calcule matematice pentru a controla consumul de hrană din timpul nopţii

Plantele posedă capacitatea de a efectua calcule matematice, lucru care le ajută să îşi raţionalizeze rezervele de mâncare în timpul nopţii, susţin cercetătorii britanici, potrivit BBC.

Un nou studiu a demonstrat că raţia de amidon consumată de plante în timpul nopţii este calculată, prin împărţire, cu ajutorul unei substanţe chimice găsită în frunze. Mai mult, susţin oamenii de ştiinţă de la John Innes centre, păsările ar folosi o tehnică similară pentru a-şi menţine nivelul de grăsime în timpul migraţiei.

Cercetătorii au studiat planta Arabidopsis Thaliana, unul dintre „cobaii“ obişnuiţi ai laboratoarelor din întreaga lume. În timpul nopţii, când planta nu poate folosi energie de la soare pentru a transforma dioxidul de carbon în zaharuri şi amidon, ea trebuie să-şi reglementeze rezervele de amidon pentru a rezista până la răsărit.

Experimentele efectuate de oamenii de ştiinţă au demonstrat că pentru a-şi ajusta atât de precis consumul de resurse, plantele ar trebui să efectueze în calcul matematic şi anume împărţirea.

„Plantele chiar fac matematică, într-o formă simplă, chimică – este uimitor. Ne-a uluit să descoperim acest lucru“, a declarat profesorul Alison Smith.

Cercetătoriii au folosit modelarea matematică pentru a afla cum poate fi efectuată operaţia de împărţire în interiorul unei plante. Astfel, ei au descoperit că, în timpul nopţii, mecanismele din frunză măsoară cantitatea de amidon înmagazinată. Informaţiile legate de timp vin de la un ceas biologic similar celui uman.

Oamenii de ştiinţă au propus o teorie conform căreia tot procesul este determinat de concentrarea a două tipuri de molecule, denumite „S“ (de la „starch“ – amidon) şi „T“ (timp). Practic, plantele efectuează calculul S/T.

„Este primul exemplu concret de calcul aritmetic complex descoperit în bioogie“, a declarat matematicianul Martin Howard, de la John Innes Centre, din Norwich, Marea Britanie.

Totuşi, aceasta nu este o dovadă că plantele posedă inteligenţă. Studiul „sugerează că plantele au un mecanism special menit să reglementeze automat cât de rapid să ardă carbohidraţii în timpul nopţii. Plantele nu efectuează calcule matematice în mod voluntar“, a delcarat doctorul Richard Buggs, de la Universitatea din Londra.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.