Modificarea ADN-ului, calea către o viaţă mai lungă?

Cercetătorii au reuşit să lungească viaţa şoarecilor modificându-le codul genetic FOTO NASA

Ar putea fi alterarea genelor o soluţie pentru o viaţă mai lungă? Oamenii de ştiinţă au reuşit să facă şoarecii să trăiască cu 20% mai mult, modificându-le ADN-ul, potrivit DailyMail.

Pentru a pune lucrurile în perspectivă, dacă un om ar trăi cu 20% mai mult, acesta ar putea ajunge la vârsta de 95 de ani. Cercetătorii au atins aceste rezultate diminuând efectul genei mTOR, care are rolul echilibrării energiei şi metabolismului. Cu toate că şoarecii au trăit mai mult, unora li s-a deteriorat sistemul osos mai repede decât s-ar fi întâmplat în mod normal.

Totuşi, oamenii de ştiinţă sunt de părere că rezultatele studiului ar putea fi folosite în încercarea de a găsi soluţii pentru bolile provocate de vârsta înaintată, cum ar fi Alzheimerul.

„Cu toate că creşterea duratei de viaţă este importantă, acest studiu pune accent pe un aspect foarte important al îmbătrânirii: nu este uniformă. În schimb, similar ritmurilor circadiene, un animal ar putea avea mai multe ceasuri biologice pentru anumite organe şi acestea lucrează, de obicei, împreună pentru a determina îmbătrânirea întregului organism“, a declarat doctorul Toren Finkel, unul dintre savanţii implicaţi în experiment.

Şoarecii au fost modificaţi în aşa fel încât gena mTOR să fie la o capacitate de numai 25% faţă de cea normală. Acesta este minimumul necesar supravieţurii, susţin oamenii de ştiinţă.

Animalele erau mici decât cele nemodificat genetic, însă normale din alte aspecte. Durata lor medie de viaţă a fost de 28 de luni pentru masculi şi 31,5 luni pentru femele, în comparaţie cu 22,9 luni pentru masculii normali şi 26,5 luni pentru femelele normale.

De asemenea, şoarecii cu gena mTOR modificată au avut şi o durată maximă de viaţă mai mare decât cei normali, şapte dintre cele opt exemplare care au supravieţuit cel mai mult fiind modificaţi genetic.

Studiul a demonstrat că în ciuda faptului că şoarecii cu ADN-ul alterat au îmbătrânit mai bine, îmbunătăţirile au putut fi observate numai la anumite organe.

Ei au reuşit să întreacă şoarecii obişnuiţi în testele de echilibru şi cele de navigare prin labirint, dând dovadă de o memorie, coordonare şi forţă musculară mai bune. Totuşi, volumul oaselor a scăzut mai rapid pe măsură ce îmbătrâneau şi erau mai susceptibili la infecţii, lucru care denotă o deteriorare a sistemului imunitar.

Haideţi să discutăm. Vă aşteptăm pe Facebook Adevărul Tech