Cum arată cea mai mare albină din lume, redescoperită după 40 de ani FOTO VIDEO

Cea mai mare albină din lume, specie care nu a mai fost văzută din 1981, a fost redescoperită în Indonezia. Cercetătorii au publicat imagini cu insecta.

Albina gigant, de dimensiunea unui deget al unui adult, a fost găsită în insulele indoneziene North Moluccas, în ianuarie, potrivit BBC.

După mai multe zile de căutare, mai mulţi ecologişti şi cercetători au descoperit o femelă, pe care au fotografiat-o şi filmat-o şi au postat-o pe Twitter.

„A fost uimitor să vedem acest «buldog zburător» al insectelor, despre care nu ştiam sigur dacă mai există“, a spus Clay Bolt, fotograf de natură, cel care a realizat primele imagini şi filmări cu albina gigantică.

„Este incredibil să vezi cât de frumoasă şi de mare este această specie în realitate, să auzi sunetul asurzitor al aripilor sale gigantice atunci când îţi trece pe deasupra capului. Visul meu este acum să folosesc descoperirea pentru a transforma această albină într-un simbol al conservării în această regiune din Indonezia“, a mai spus Bolt.

Cunoscută şi drept specia Megachile Pluto, insecta a fost denumită „albina gigant a lui Wallace“, după ce eploratorul britanic Alfred Russel Wallace a descoperit-o în 1858.

Eli Wyman şi una din exemplarele de albine gigant FOTO Clay Bolt

„Pe fondul declinului global dovedit al diversităţii insectelor, este minunat să descoperim că această specie emblematică încă mai rezistă“, a spus Simon Robson, membru în echipa de cercetare şi profesor la Universitatea din Sydney.

S-a crezut că specia este dispărută până a fost redescoperită în 1981 de Adam Messer, un entomolog american, care a găsit şase cuiburi pe insula Bacan şi alte două pe alte două insule învecinate. Insecta nu a mai fost văzută de atunci.

Eli Wyman, cercetător la Universitatea Princeton, a spus că descoperirea din 1981 a lui Messer a oferit anumite informaţii, „dar tot nu ştim mare lucru despre această insectă extraodinară“.

FOTO BBC