Modalitatea prin care sigur nu vei câştiga produse Apple

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Produsele Apple sunt foarte populare şi există puţini oameni care pot spune sincer că nu îşi doresc un iPhone, un iPad, un Mac sau chiar un iPod. Cum aceste gadgeturi nu sunt tocmai ieftine, mulţi oameni speră să le obţină la concursuri.

Există companii care oferă iPad-uri dacă găseşti un cod special sub capac, companii care îţi oferă un iPhone pentru că ai mâncat zeci de pungi de pufuleţi sau magazine care îţi oferă un MacBook gratuit dacă faci cumpărături de peste 5.000 de euro. Totuşi, nu există oameni care să fi câştigat ceva dând like şi share unei pagini intitulate „iPhone 5 gratis“ sau „Produse apple gratuite“.

Pagina „Produse apple gratuite“ a fost creată duminică seară. În numai o zi, ea a ajuns la 4.238 de fani. Pentru a obţine un număr atât de mare de admiratori, administratorul unei pagini legitime de Facebook ar trebui să muncească câteva luni bune.

Reţeta succesului în social media

„Suntem o societate de telecomunicare si avem nevoie sa ne facem publicitate, preferam sa dam cadou clientilor nostri produse decat sa investim in publicitate , pentru ca dupa parerea noastra asta este cea mai buna publicitate, bafta la concursuri!“, se arată în descrierea paginii.

În ciuda greşelilor gramaticale şi a exprimării defectuoase, multă lume s-a îngrămădit să dea like paginii. Aceasta s-a răspândit cu rapiditate mulţumită „concursurilor“.

„ Am primit 20 de iphone 5 16GB desigilati si cu mici defecte care pentru acest motiv nu pot fi vandute si pentru a ne face publicitate am decis sa facem acest concurs pe pagina noastra.

Pentru a partecipa trebuie sa completati pasajele de mai jos.

Pasajul 1. Da like si share la poza
Pasajul 2. Da like si share la paginahttp://www.facebook.com/eunsecret
Pasajul 3. Scrie culoarea care o doriti alb/negru
pasajul 4 .DACA AVETI NELAMURIRI DATIMI ADD SI SCRIETIMIAlex Florea
fi 20 de castigatori si vor fi selectionati pana in ziua 20 iunie. Doar persoanelere care au completat toate pasajele pot partecipa. Castigatorii vor fi anuntati pe pagina de facebook sau prin mesaj privat in mod de a fi siguri ca a-ti completat toate pasajele. Bafta!“.

Aceasta este prima postare de pe pagina respectivă. 2.305 de persoane au dat like, 2.553 au dat share şi 2.171 au comentat.

Care este scopul

Este evident că niciuna dintre persoanele care au „participat la concurs“ nu va câştiga nimic. Dar care este rostul unor astfel de înşelătorii?

Răspunsul îl găsim sub forma unui comentariu lăsat de un utilizator de Facebook care, cel mai probabil, s-a plictisit să vadă cum prietenii lui distribuie această pagină. „Pagina nu o sterge , face like-uri dupa care se schimba numele si se vinde  . 10 -30.000 like-uri = 500 ron“. Nu ştim dacă asta este, într-adevăr, suma care se oferă pentru o astfel de pagină, însă motivul este acela.

Diverse publicaţii/companii care încearcă să se afirme rapid în social media cumpără astfel de pagini pentru a nu se mai chinui cu promovarea.

Un fenomen răspândit

Pagina „Produse apple gratuite“ nu este singura de acest gen. Când căutăm „concurs iphone“ pe  Facebook descoperim 46 de pagini similare care promit câte un gadget fiecărei persoane dispusă să dea like.

Administratorii din spatele acestor pagini se folosesc de popularitatea altor companii pentru a-şi atrage victimele, iar Apple este un singur exemplu. De exemplu, există 32 de pagini care conţin expresia „câştigă Samsung“.

Ce riscă utilizatorii şi ce se poate face

Riscurile pentru utilizatori nu sunt foarte mari. În cel mai rău caz, aceştia vor fi scoşi din listă de unii prieteni sau îşi vor atrage comentarii de genul „e ţeapă“.

Cum Facebook nu tolerează conturile făcute să imite alte persoane sau pe care sunt postate materiale care încalcă drepturile de autor, este suficient ca utilizatorii reţelei sociale să selecteze opţiunea „Report page“ apăsând butonul de lângă cele de „Like“ şi „Message“.

Zilele trecute, reţeaua de socializare a anunţat că urmează să autentifice paginile celebrităţilor, iar o „insignă“ albastră va face diferenţa între conturile false şi cele autentice. Aceste măsuri pe care platforma de socializare vrea să le implementeze ar putea reprezenta un pas înainte în formarea identităţii brandului, care încearcă să fie, totodată, o sursă credibilă de informaţie pentru mass-media.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite