Cum a sfârşit Zuckerberg perioada romantică la Facebook: Nu ar fi amuzant să avem o afacere de miliarde de dolari?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a fost un vis pentru Mark Zuckerberg, un vis pornit în căminul de la Harvard şi pe care nu l-a văzut vreodată transformat într-o afacere de miliarde de dolari. Asta până când transformarea s-a întâmplat şi el a trebuit să acţioneze în raport cu vremurile.

Mark Zuckerberg a pornit, în 2004, cu TheFacebook.com. Între 2004 şi mai 2012, a fost doar o reţea socială care a crescut foarte mult şi care a întors prea puţini bani şi căreia i-a fost greu să monetizeze utilizatorii de pe dispozitivele mobile. Între timp, acţiunile sunt la un nivel stabil, iar Facebook a devenit o afacere, dincolo de a fi doar o reţea socială. The Wall Street Journal publică povestea de la mijlocul anului 2012, când Mark Zuckerberg a trebuit să concentreze eforturile companiei spre a face bani.

După listarea iniţială la bursă, Facebook, evaluată la aproape 100 de miliarde de dolari, a trebuit să dovedească investitorilor că poate produce bani din publicitate. Astfel a ajuns Zuckerberg să caute soluţii pentru a monetiza orice utilizator pe orice mediu. Atunci, în vara anului 2012, a discutat cu Andrew „Boz“ Bosworth, unul dintre inginerii de top ai Facebook, despre cum ar putea face asta. „N-ar fi amuzant să construim o afacere de multe miliarde de dolari în şase luni?“, a întrebat fondatorul.

Prin Bosworth voia să clădească divizia de publicitate pe dispozitive mobile, dar şi să găsească toate modurile prin care Facebook ar putea face bani. „Boz“ a început lucrul şi a adunat date într-un document de 80 de pagini care a devenit un fel de manifest pentru un proiect denumit „Prioritizare“. „Este o poveste despre o învăţare rapidă a lucrurilor“, a caracterizat Marc Andreessen, venture capitalist, director la Facebook şi consilier al lui Zuckerberg.

Publicitatea direct în fluxul informaţional

Mark Zuckerberg n-a renunţat la stilul său de student, în blugi şi tricou, dar din 2012 a început să crească drept fondator şi director al unei afaceri. Atunci, a acceptat ideea publicităţii în News Feed, coloana vertebrală a Facebook, şi a pus anunţurile pe aceeaşi balanţă cu pozele şi mesajele pe care utilizatorii le publică pe reţea. Mai mult, fondatorul Facebook a început să se întâlnească cu directori ai marilor campanii capitaliste, cum ar fi McDonald's sau Wal-Mart, şi să negocieze apariţiile acestora în fluxul social al Facebook.

Între timp, Zuckerberg a cumpărat şi Instagram, o reţea socială încă pe cale de monetizare, iar spre finalul lui 2013 a vrut să cumpere cu circa 3 miliarde de dolari aplicaţia Snapchat. În plus, a dezvoltat noi produse adiacente Facebook, cum ar fi Home, o aplicaţie pentru Android care devine un strat social cu acces la diverse alte reţele, şi a creat Graph Search, un motor de căutare social. Şi, mai nou, Facebook va trece la reclame video care vor fi redate automat.

Află mai multe despre Facebook:

Facebook-ul ne face nefericiţi, potrivit ultimelor studii

Motive pentru a renunţa la contul de Facebook în 2014

O lume albastră: Facebook domină şi în 2013. Reţelele locale sunt pe primul loc în China, Rusia şi Iran

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite