Cel mai popular candidat la Primăria Capitalei în Social Media. Analiză 28 aprilie - 6 mai 2016

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cel mai popular candidat la Primăria Capitalei în Social Media
Cel mai popular candidat la Primăria Capitalei în Social Media

Analiza săptămânală (28 aprilie - 6 mai) a apariţiilor în Social Media ale candidaţilor înscrişi în cursa electorală pentru Primăria Generală a Capitalei. A fost analizat numărul de menţiuni al fiecăruia dintre următorii candidaţi: Gabriela Firea, Nicuşor Dan, Cătălin Predoiu, Robert Turcescu şi Daniel Barbu.


După publicarea primei analize, Gabriela Firea a publicat la rândul ei, pe pagina ei oficială de Facebook, o analiză a celor mai „populari” candidaţi la primăria Bucureşti. Analiza, apărută pe Infopolitic, este irelevantă întrucât prezintă doar un top întocmit pe baza numărului de aprecieri de pagină. Acestea nu pot reflecta întocmai popularitatea unui politician care s-a înscris în cursa electorală pentru primăria generală a capitalei, o dată pentru că uneori mecanismul de atragere a likeurilor de pagină nu este întotdeauna conform politicii Facebook, iar apoi pentru că unii candidaţi au strâns followeri datorită activităţii lor ca jurnalişti, şi nu din poziţia de politicieni, respectiv candidaţi la primăria capitalei.


analiza social media

Cei cinci candidaţi supuşi analizei, Gabriela Firea, Nicuşor Dan, Cătălin Predoiu, Robert Turcescu şi Daniel Barbu, au fost menţionaţi de 10.645 de ori în Social Media, cu 105% mai mult ca săptămâna trecută. Cel mai menţionat candidat este Gabriela Firea, la mare distanţă de a doua poziţie, ocupată de Robert Turcescu. Candidata PSD a avut 4.773 menţiuni, 3.277 fiind pe Facebook, pe când Robert Turcescu a fost menţionat de 2.790 de ori în total. În ceea ce-l priveşte pe acesta din urmă, este important de menţionat că are, dintre toţi ceilalţi candidaţi supuşi analizei, cele mai multe menţiuni în ştiri: 948. Gabriela Firea, în schimb, a fost menţionată în ştiri de 860 de ori. 

Nicuşor Dan, care ocupă a treia poziţie, a fost menţionat doar de 1.634 de ori în total, 1.314 de menţiuni fiind pe Facebook. La mică distanţă de candidatul Uniunii Salvaţi Bucureştiul, se află Cătălin Predoiu cu 1.190 de menţiuni. Daniel Barbu, ultimul clasat, nu a fost menţionat decât de 263 de ori.

Totalul menţiunilor pe Facebook pentru toţi candidaţii este 6.098, pe când doar 262 de menţiuni vin de pe Twitter. La fel de important de menţionat este că, faţă de săptămâna trecută, candidaţii înscrişi în cursa electorală pentru primăria generală a capitalei au primit mai multă atenţie din partea presei: totalul menţiunilor în ştiri este 2.657, pe când 1.324 vin de pe bloguri. Majoritatea menţiunilor sunt neutre. Cele mai multe dintre menţiunile negative au inclus numele lui Cătălin Predoiu.

Discuţiile din jurul candidaţilor au vizat declaraţiile lor de avere, finanţarea campaniilor electorale şi înregistrarea în cursa electorală. Nicuşor Dan a apărut în discuţii privind finanţarea campaniei sale electorale, pe când Gabriela Firea, în discuţii referitoare la declaraţia sa de avere. Subiectul declaraţiei de avere a fost mult mai dezbătut însă în cazul candidatului PMP, Robert Turcescu.

Cum doresc candidaţii să fie percepuţi în Social Media

Modul în care candidata PSD, Gabriela Firea, comunică pe Facebook ne-ar putea aminti de campania electorală online a lui Victor Ponta: Firea publică fotografii cu familia sa şi mesaje invocându-l pe Dumnezeu. Pentru startul campaniei electorale, candidata PSD a transmis, pe Facebook, un mesaj în care a adus vorba de  „mamele şi taţii” care petrec prea mult timp în trafic alături de copiii lor. Circa 80% dintre postările publicate de Gabriela Firea pe Facebook conţin o fotografie cu ea.

În perioada analizată, am observat că Robert Turcescu doreşte să se poziţioneze ca principalul contracandidat al Gabrielei Firea. Cea mai populară postare a candidatului PMP din ultimele şapte zile conţine cuvintele  „Dumnezeu”,  „familie”  şi  „prieteni” printre altele. Asemenea candidatei PSD, şi Turcescu publică fotografii de lucru în care apare alături de oameni, colegi în campania electorală ori simpli simpatizanţi.

În schimb, postările lui Nicuşor Dan se concentrează, în proporţie de 80%, în jurul programului său pentru Bucureşti: publică răspunsuri aplicate ale societăţii civile (fie prin live streaming, fie ca text), promisiuni electorale şi diverse anunţuri de interes pentru cei care îi urmăresc pagina de Facebook. Cea mai populară postare în perioada analizată este cea privind aprobarea construirii unui bloc cu trei niveluri subterane, parter şi opt etaje pe Calea Dorobanţi, într-o zonă protejată. 

Cătălin Predoiu comunică, pe Facebook, mult mai impersonal ca ceilalţi candidaţi. Ultimele sale postări, şi cele mai populare, conţin cuvinte precum  „CCR”,  „Holocaust” şi  „Ponta”. Cea mai populară postare a candidatului PNL include două fotografii cu fiica sa. Pe de altă parte, candidatul ALDE, Daniel Barbu se bucură de cea mai mică popularitate în Social Media dintre candidaţii analizaţi. Barbu publică o postare la una-două zile. 

Pentru această analiză, au fost folosite mai multe servicii de Social Listening, printre care Facebrands şi Mention. Din numărul total de menţiuni ale fiecărui candidat, au fost precizate doar cifrele canalelor relevante.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite