Cei doi ingineri „magicieni“ care au venit de la Google pentru a crea Facebook Graph Search

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lars Rasmussen, fostul inginer Google care a condus echipa de căutări de la Facebook
Lars Rasmussen, fostul inginer Google care a condus echipa de căutări de la Facebook

Noul produs al Facebook, Graph Search, motorul de căutare intern al companiei, nu a fost creat cu ajutorul angajaţilor vechi ai firmei, ci prin eforturile de coordonare a doi ingineri care au făcut parte din echipa Google.

Lars Rasmussen şi Tom Stocky sunt cei doi ingineri. După cum povesteşte revista „Wired“, Graph Search a pornit în vara lui 2011. Rasmussen, în vârstă de 44 de ani, venise deja la Facebook din 2010, după ce ajunsese la Google.

Danezul din spatele Google Maps

Născut în Danemarca, Rasmussen a ajuns la Google în 2004 când gigantul online i-a cumpărat compania pentru a se folosi de cunoştinţele lui şi a fratelui său în privinţa hărţilor online. Google a început atunci lucrul la Maps, serviciul de hărţi online care este acum cel mai popular din lume. De asemenea, Rasmussen a mai muncit şi la Wave, un produs care nu a avut succes şi care se baza pe o combinaţie între conferinţe, e-mail şi mesagerie instantă. Wave a fost introdus în 2009, dar în 2010 a fost scos de pe piaţă ca un mare eşec.

„Cred că Facebook este o companie care apare o singură dată într-un deceniu“, a declarat Rasmussen când s-a mutat de la Google la Facebook pentru un cotidian australian. El a mărturisit că iniţial a primit la Facebook pur şi simplu funcţia de a veni şi de a vorbi cu cei din firmă, iar apoi, în funcţie de ideile propuse, urma să se ocupe de ele.

„Unul dintre motivele pentru care mă duc la Facebook este faptul că acolo sunt câţiva oameni cu care mi-a plăcut să lucrez şi care au fost la Google. Acest lucru este foarte atractiv“, a mai povestit atunci Rasmussen. Danezul nu este primul fost googler care ajunge la Facebook. Potrivit estimărilor, 20% din stafful reţelei sociale este format din foşti angajaţi şi ingineri Google.

La câteva luni după sosirea la Facebook, Rasmussen s-a întâlnit cu şeful Facebook în fostul sediul al companiei şi i-a arătat un fel de motor de căutare în interiorul reţelei sociale, care era realizat doar din căutări predeterminate, nu de fraze introduse după voia utilizatorilor. Ideea de atunci s-a dezvoltat şi a ajuns să fie Graph Search.

Stocky, secundul lui Rasmussen

Tom Stocky a lucrat la Google ca director de produs şi s-a ocupat de partea de căutări online, partea de interacţiune cu clienţii şi produse pentru călătorii. Evident, aria lui de expertiză seamănă cu ceea ce a realizat la Facebook, împreună cu o echipă de 70 de oameni.

Mulţi au speculat că Stocky se va ocupa de evoluţia magazinului de aplicaţii de la Facebook, dar în cele din urmă a ajuns la dezvoltarea Graph Search.

Ce a crezut Zuckerberg despre search?

Un lucru foarte interesant despre Graph Search l-a spus chiar Mark Zuckerberg. La începutul Facebook, atunci când era un produs realizat doar pentru câţiva studenţi de la câteva universităţi, reţeaua socială avea o opţiune asemănătoare, pentru că ideea atunci era să descoperi şi oameni noi, nu doar să ai o reţea de apropiaţi.

Dar dezvoltarea platformei şi creşterea numărului de utilizatori i-a făcut pe creatorii Facebook să nu mai tatoneze această idee, care urma să fie foarte complicată şi au întărit site-ul pe partea lui cea mai puternică: conexiuni deja existente.

Când Rasmussen i-a prezentat proiectul lui Zuckerberg, Mark nu a crezut că este posibil să se pună în aplicare aşa ceva, deşi ar fi fost „excepţional“, după cum scrie „Wired“. În plus, urmau să existe probleme de indexare a celor 3.000 de conexiuni de pe Facebook.

„În orice caz, Zuckerberg şi-a exprimat entuziasmul despre cât de simpatic ar fi să se poată implementa. Iar în Silicon Valley acesta este un ordin“, scrie „Wired“.

Curând, după întâlniri zilnice între Rassmussen, Stocky şi Zuckerberg, echipa de la search a ajuns la 50 de oameni. Iar căutarea a devenit atât de importantă pentru Mark Zuckerberg încât a fost de acord să renunţe la numele integral al platformei şi să lase doar litera F în dreptul căutării.

Încet, încet căutarea a devenit o realitate, iar în decembrie anul trecut, în cadrul unei întâlniri cu un jurnalist, Zuckerberg îi spunea acestuia că Search-ul (cel care nu a avut un nume până acum câteva săptămâni deoarece Facebook nu dorea să semene prea mult cu Google), ar putea fi folosit foarte uşor pentru recrutare.

„Dacă eu vreau să angajez pe cineva de la Google, voi căuta în Graph Search  prietenii mei care lucrează la Facebook şi care au prieteni la Google“, a povestit Mark.

Aşadar, încet, încet s-a ajuns la produsul final care va putea fi testat în timp şi care momentan este doar în faza beta, disponibilă doar în engleză. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite