Explicaţia detaliată a Orange privind căderea de miercuri a reţelei. Cum de au fost secţionate cablurile de fibră optică
0Orange România a explicat miercuri seară, în detaliu, ce s-a întâmplat după-amiază cu reţeaua sa de comunicaţii. Operatorul mobil a arătat că secţionări ale cablurilor de fibră optică au loc des, dar de obicei consecinţele nu sunt resimţite de utilizatori.
„Astăzi, începând cu ora 14:34, o parte dintre clienţii noştri au întâmpinat dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date, precum şi a aplicaţiilor Orange. Această situaţie a apărut ca urmare a unor secţionări multiple simultane ale magistralelor principale de fibră optică în judeţele Bistriţa-Năsăud, Braşov şi Mehedinţi. Echipele noastre tehnice au intervenit prompt pe teren şi au repus serviciile în funcţiune gradual, începând cu ora 16:40. Serviciile au revenit la parametri normali de funcţionare la ora 17:40.
Secţionările care au afectat reţeaua de fibră optică au fost cauzate de o alunecare de teren în judeţul Mehedinţi şi de lucrări de construcţii civile, fără legătură cu reţeaua Orange, în judeţele Braşov şi Bistriţa-Năsăud. Din păcate, astfel de situaţii nu sunt izolate, doar anul trecut ne-am confruntat cu peste 1200 de incidente de secţionare a fibrei, majoritatea fără impact asupra serviciilor oferite clienţilor noştri. De regulă, acestea nu au impactul avariei de astăzi, deoarece în reţeaua Orange folosim dublă protecţie şi, în anumite cazuri, chiar triplă protecţie a infrastructurii de fibră optică.
Situaţia excepţională de astăzi a apărut din cauza faptului că toate cele trei inele de protecţie a magistralelor principale de fibra optică au fost secţionate simultan, conducând la izolarea unor echipamente şi platforme de servicii critice pentru reţea. Regretăm disconfortul creat şi le mulţumim clienţilor noştri pentru înţelegere“, a anunţat Orange România.
Orange este liderul pieţei de telefonie mobilă din România, cu venituri totale de 1,125 miliarde de lei în 2018, în creştere cu 5% faţă de 2017.
La 31 decembrie 2018, compania furniza servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.762.100 de clienţi, în creştere cu 1,3% comparativ cu finalul T4 2017, potrivit datelor publicate de companie.
Competitorii companiei pe piaţa de telefonie mobilă din România suny Vodafone, Telekom şi DigiMobil.