Sărbătorile din 2013 pe Internetul românesc: cele mai populare cuvinte

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Norul“ cuvintelor din online de sărbătoare. FOTO MediaIQ
„Norul“ cuvintelor din online de sărbătoare. FOTO MediaIQ

Unii dintre cei mai utilizaţi termeni în online-ul românesc cu ocazia sărbătorilor pascale şi de iarnă în 2013 au fost: „masa de Paşte“, „lumina“, „miel“, „Moş Crăciun“, „colinde“, „masa de Crăciun“, „porc“. Aceste cuvinte au apărut de peste 34 de mii de ori în mass-media, conform unei analize de monitorizare realizată de MediaIQ, serviciu de media intelligence din România.

În intervalul 1-31 decembrie 2013, s-au scris 49.135 de articole online cu referire la sărbătoarea Crăciunului. Ziua în care s-a scris cel mai mult despre Crăciun a fost chiar 25 decembrie, când s-au înregistrat 3.594 de articole în mass-media online. Despre aceeaşi sărbătoare au existat şi 30.202 referiri în social media, în intervalul amintit, se arată în comunicatul remis „Adevărul“.

Sărbătorile pascale au avut o acoperire mai modestă. În perioada 1-31 mai 2013, au apărut 13.847 de articole online cu referire la Paşte. Vârful de apariţii a fost atins în data de 5 mai, când subiectul a înregistrat 1.721 de apariţii. În social media, acelaşi subiect a generat un total de 9.825 de menţionări.

Cele mai folosite cuvinte în online în luna decembrie, în contextul Crăciunului au fost: „Moş Crăciun“ (10.830 articole online, 4.443 menţionări social media) şi „colinde“ (7.591 articole, 1.886 menţionări în social media). Universul gastronomic a fost pe larg discutat, cu termeni predominanţi precum „masa de Crăciun“ (4.874 articole), „carne de porc“ (1.630 articole) sau „tăierea porcului“ (400 articole). Despre „tradiţiile“ specifice perioadei s-au scris 1.273 de articole, iar mult discutatul „ler“ a  adunat 198 de apariţii.

Paşte, în online

În luna mai, cei mai folosiţi termeni asociaţi cu sărbătoarea Paştelui au vizat „lumina“ sfântă (1.302 articole online, 554 menţionări în social media), respectiv un preparat tradiţional – „pasca“ (1.193 articole online, 320 menţionări în social media). Apariţiile referitoare la „carnea de miel“ au atins 867 de articole online, iar despre „Săptămâna Patimilor“ s-au scris 805 articole.

Referirile la „iepuraş“ au fost mai puţin numeroase ca în cazul simbolului sărbătorilor de iarnă, Moş Crăciun – 478 articole online. Tradiţia „ouălor vopsite“ a fost subiectul a 330 de materiale online, în perioada 1-31 mai 2013.

mihaela enache foto mediaiq

„A fost interesant pentru noi să analizăm care sunt cuvintele cel mai des folosite de către mass-media românească şi de către noi înşine uneori în social media de sărbători. Au ieşit în evidenţă anumite stereotipuri verbale de care probabil majoritatea suntem conştienţi. Unele cuvinte ne amuză („ler“), iar altele ne enervează („lumina“), dovadă stând hashtag-urile ironice precum: #fiecalumina sau meme-urile apărute în această perioadă pe Facebook“, a spus Mihaela Enache, partener MediaIQ. „Un lucru este clar însă: în bătălia «Crăciun vs. Paşte», prima sărbătoare câştigă detaşat prin numărul de articole din mass-media, respectiv menţiuni în social media.“

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite