Radiografia consumatorului: diferenţele între produsele pentru bărbaţi şi femei sunt tot mai puţine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Consumer Report“ pentru 2016 prezintă informaţii despre modul în care oameni de diverse vârste folosesc tehnologia, consumă produsele de entertainment, dar şi cum îşi fac cumpărăturile.

Starcom MediaVest Group a lansat cea de-a treia ediţie a „Consumer Report“, enciclopedia anuală care arată felul în care oameni din România se raportează la mediile şi produsele de consum. Capitole pe care este structurat sunt următoarele: Technology Usage, Content & Entertainment, Brands & Shopping şi Trends in action. Mai merită menţionat încă de la început că studiul a fost realizat pe diverse etape de viaţă, după cum urmează: Familii cu copii (sub 14 ani), Adolescenţi (între 14 şi 17 ani), Tineri singuri (între 18 şi 34 de ani, necăsătoriţi) şi Familii fără copii (vârste de peste 45 de ani, care nu au copii sau nu mai locuiesc împreună cu aceştia).

Tendinţele printre consumatori

În cazul familiilor cu copii, poate fi observată o creştere a gradului de conştientizare a impactului pe care acţiunile noastre le au asupra mediului înconjurător, din nevoia de a conserva resursele şi de a oferi un viitor mai bun copiilor lor. De asemenea, acest segment este mai predispus să se implice în orice fel de acţiune de CSR (responsabilitate socială – n.r.).

În rândul tineriilor cu vârste între 18-34 ani, necăsătoriţi şi fără copii, începe să dispară delimitarea între rolul bărbatului sau al femeii în societate. Astfel, apar acţiuni de marketing care îmbrăţişează acest trend: produsele cosmetice nu mai sunt comunicate doar către femei, apar creme şi loţiuni speciale pentru tenul bărbaţilor, iar producătorii de bere, o categorie tipic bărbătească, încurajează consumul în rândul femeilor.

Volumul mare de informaţii pune presiune mai ales pe consumatorii mai maturi, neobişnuiţi în mod nativ cu accesarea atâtor surse de date. Presiunea creşte mai ales în preajma sărbătorilor şi le îngreunează alegerile cu privire la cumpărarea cadourilor, stabilirea meniului de Crăciun şi multe alte astfel de detalii.

Obiceiuri de cumpărături

În studiul de anul acesta, a fost pus accentul pe importanţa preţului şi a ofertelor în cadrul diverselor etape din viaţă, cu accent pe două sezoane promoţionale importante pe parcursul anului: Black Friday şi ofertele de Paşte. Pentru cei mai mulţi dintre membrii familiilor cu copii, preţul influenţează într-o măsură mai mare decizia de cumpărare versus brand, fiind considerat mai degrabă o măsură a calităţii produsului, decât un indicator al ofertelor ieftine.

Majoritatea consumatorilor din categoria „Tineri singuri” preferă cumpărăturile offline, pentru că le permite testarea produsului înainte de cumpărare. Jumătate dintre ei fac cumpărături de impuls, din acelaşi motiv fiind atraşi şi de comerţ online într-o măsură mai mare decât populaţia generală din mediul urban.

Adolescenţii tind să ceară sfaturi înainte de a face cupărături, dar nu au o predispoziţie crescută de a achiziţiona bunuri şi servicii aflate la oferte promoţionale. Interesul faţă de promoţii creşte mai ales în rândul adolescenţilor implicaţi în activităţile din gospodărie, cel mai probabil aceştia fiind obişnuiţi cu gestionarea mai multor capitole de cheltuieli.

Cum e folosită tehnologia

În rândul tuturor celor patru categorii de public analizate, sunt mai mulţi deţinători de smartphone-uri faţă de anul trecut şi acestea au devenit principalele dispozitive, după televizor. Folosirea la scală mai largă a smartphone-ului a dus la scăderea nevoii de a deţine camere photo sau video, contribuind în acelaşi timp la intensificarea comportamentului de mobile gaming, social networking şi la generarea de conţinut în mediul online. Conectarea la internet se face din ce în ce mai mult de pe dispozitive mobile: deţinerea unui computer personal scade, în defavoarea folosirii intense a tabletelor, laptopurilor şi, desigur, a smartphone-ului.

În ceea ce priveşte consumul de media, continuă să fie una dintre principalele activităţi de petrecere a timpului liber în casă. În rândul adolescenţilor şi tinerilor, consumul de conţinut video şi editorial se mută în mediul online, în timp ce conţinutul audio rămâne consumat în egală măsură, atât în mediul online, cât şi în offline.

În acelaşi timp, la nivel de informare vedem tot în rândul tinerilor o tendinţă de a se ghida după surse alternative, urmărind foarte multe pagini şi interese pe Facebook şi fiind influenţaţi de oameni simpli, care generează conţinut în social media. Aceşti tineri nu doar consumă informaţiile primite din aceste surse alternative, dar la rândul lor contribuie la crearea de conţinut online, devin influenţatori pentru publicuri mai mature.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite