Primăria Capitalei a adoptat hotărârea prin care toţi taximetriştii trebuie să aparţină de un dispecerat autorizat. Ce se întâmplă cu Uber şi cu Taxify

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO via Facebook
FOTO via Facebook

Consiliul Local al Municipiului Bucureşti a adoptat astăzi hotărârea prin care vrea să reglementeze serviciile de genul Uber şi Taxify, dar şi Clever Taxi sau Smart Taxi. Nu se ştie încă data la care hotărârea va intra în vigoare şi nici dacă serviciile de ride-sharing sunt afectate.

UPDATE 18:20 Oficialii Uber au comentat situaţia de astăzi, iscată de hotărârea adoptată de Consiliul Local:

"La o primă vedere, modificările aduse azi în Consiliul Primăriei nu afectează serviciile ca Uber. Analizăm şi vom reveni cu puncte de vedere sau propuneri în perioada următoare, pentru a evita posibile interpretări abuzive. Vrem să fim partenerii Primăriei Bucureşti", au declarat oficialii Uber.

După adoptarea noii hotărâri care reglementează transportul de persoane, Primăria Municipiului Bucureşti nu a dat încă detalii despre implicarea serviciilor de ride-sharing Uber şi Taxify. Se pare că cele mai afectate platforme, din câte ne putem da seama din textul aoptat de CLMB ar fi Clever Taxi şi Star Taxi, aplicaţii care oferă servicii de dispecerat prin intermediul smartphone-ului.

În plus, din noile reglementări adoptate astăzi în Cosiliul Local, un pasaj sare în faţă: ” Pe teritoriul municipiului Bucuresti serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati si nu se pot executa decat de dispecerii taxi autorizati de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti”. Asta înseamnă că, dacă Primăria nu va fi de acord cu autorizarea Clever şi Star ca dispecerate, sau dacă cele două platforme nu vor adopta metoda tradiţională existentă deja, acestea vor trebui să se retragă de pe piaţă.

Chiar dacă subiectele principale ale discuţiei care au survenit în urma acestei hotărâri implică Uber şi Taxify, Primăria Generală nu a specificat până la ora redactării acestui articol dacă cele două servicii de ride-sharing prezente în Bucureşti sunt vizate în mod direct de aceasta. Redăm mai jos textul complet al Hotărârii Consiliului Local din 19 decembrie 2017.

" i-dispecerizare prin orice alte mijloace-activitate desfasurata de catre un dispecerat taxi autorizat de catre autoritatea de autorizare pentru a prelua comenzile clientului prin intermediul unei aplicatii informatice sau prin comenzi on-line efectuate pe site-ul web al unui dispecerat taxi autorizat si de a le transmite prin statia radio de emisie-receptie catre taximetrist;"
"io-aplicatia informatica reprezinta un program software care este instalat si functioneaza pe un dispozitiv mobil sau fix, program ce este proprietate exclusiva a dispeceratului taxi autorizat, avand aceeasi denumire cu cea a dispeceratului taxi autorizat."

Art.II Alin. (1) al art. 21 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 se modifica si va avea urmatorul continut:

"Art. 21 alin. (1) -Pe teritoriul municipiului Bucuresti serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati si nu se pot executa decat de dispecerii taxi autorizati de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti, in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela la acesta servicii prin comenzi telefonice sau prin alte mijloace, inclusive aplicatiile de tip on-line care se identifica obligatoriu cu dispeceratul al carui nume este trecut in autorizatia de dispecerat emisa de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti.¬

Art.III La art. 21 din anexa 1 a HCGMB nr. 178/2008 dupa alin. (3) se introduce alin. (3) care va avea urmatorul continut: " alin. (3) .

Serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati, care isi desfasoara activitatea de transport in regim de taxi pe teritoriul municipiului Bucuresti si nu se pot executa decat de catre dispecerii taxi autorizati de autoritatea de autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti, in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau orice alte mijloace (aplicatii informatice, comenzi on-line pe site-ul web al dispeceratului taxi) si de a le transmite prin statia radio de emisie-receptie catre taximetrist;"

Art.IV La art. 41 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 dupa alin. (2) se introduce alin. (2) care va avea urmatorul continut:

"alin. (2) . In exercitarea activitatii de transport in regim de taxi, taximetristii au urmatoarele obligatii :
a) sa aiba tinuta ingrijita (pantalon, camasa, sacou in functie de anotimp) fiind interzisa imbracamintea necorespunzatoare (sort, maiou, Slapi);
b) sa intretina starea de curatenie a autovehicului taxi si aspectul curat si ingrijit al acestuia, in primul rand in interiorul taxiului, cat si exteriorul acestuia,
c) sa nu foloseasca un limbaj neadecvat, suburban sau care sa faca referiri la discriminari de orice fel (etnie, religie, sex, etc.) sau care sa deranjeze clientii,
d) la solicitare, clientii vor fi ajutati la urcarea si Coborarea din autovehicul, in special persoanele cu mobilitate redusa, persoanele in varsta si femeile gravide;
e) sa nu refuze transportul persoanei cu mobilitate redusa si a dispozitivului de mers,
f) in timpul executarii serviciului de transport persoane in regim de taxi se interzice fumatul in interiorul taxiului in prezenta clientului,
g) in timpul executarii serviciului de transport persoane in regim de taxi se interzice folosirea telefoanelorlaltor dispozitive mobile,
h) in timpul executarii serviciului de transport persoane in regim de taxi fundalul sonor, muzica sau folosirea altor echipamente cu impact audio-video se va selecta si adapta la cerintele clientului;

Art.V La art. 59 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 dupa pct. 6 se introduce pct. 6 t care va avea urmatorul continut:

" alin. 6 1 Nerespectarea obligatiilor, asa cum au fost stabilite la art. 21 alin. (3) , aplicabile tuturor activitatilor asimilate indiferent de modul si mediul prin care se realizeaza si au ca rezultat mijlocirea intre un conducator neautorizat sau a unui transportator autorizat taxi, a transportarii unei persoane sau grup de persoane pe teritoriul Municipiului Bucuresti, se sanctioneaza cu amenda de la 4.500 la 5.000 lei.

În plus, în text scrie că ”aplicatia informatica reprezinta un program software care este instalat si functioneaza pe un dispozitiv mobil sau fix, program ce este proprietate exclusiva a dispeceratului taxi autorizat, avand aceeasi denumire cu cea a dispeceratului taxi autorizat”. Asta înseamnă că fiecare operator de taximetrie va trebui să dispună de aplicaţie proprie, care să se numească în consecinţă.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite