Cum au ajuns 600 de elevi la Muzeul Antipa fără să plece din oraşele lor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În prima jumătate a lunii noiembrie, 600 de copii au vizitat Muzeul Antipa din Capitală. Cinci şcoli, din tot atâtea judeţe, au „trimis” elevi la Bucureşti prin Internet 4G şi camere video. Iată cum s-a desfăşurat evenimentul între 9 şi 13 noiembrie.

Anul trecut, în cam aceeaşi perioadă, Orange a derulat o campanie - „Săptămâna voluntariatului" - şi una dintre activităţi a presupus că voluntarii îi ajută pe angajaţii Bibliotecii Naţionale a României să digitizeze cărţi. A mai fost implicată şi Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga" din Cluj, iar în BNR această activitate se practică încă din 2008. Anul acesta, voluntariatul s-a concetrat pe accesul la Muzeul Antipa al unor elevi care ar fi ajuns şi nu prea curând la Capitală să vadă cum a fost în istorie.

Conform cifrelor companiei, au fost prezenţi 600 de copii şi au contribuit 70 de angajaţi la tururi virtuale desfăşurate în cinci oraşe din Dolj, Timiş, Cluj, Neamţ şi Braşov. Şcolile, respectând ordinea de mai devreme a judeţelor, sunt Şcoala Gimnazială Filiaşi, Şcoala Gimnazială Anişoara Odeanu”, Şcoala Gimnazială „Horea, Cloşca şi Crişan”, Liceul „Vasile Conta”, Şcoala Gimnazială Ghimbav. Elevii care au participat au avut astfel acces la Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” şi au învăţat despre mastodontul american, despre dioramele care prezintă Marea Neagră, Delta Dunării, viaţa în savană, în tundră sau cel mai mare deşert al lumii.

Această săptămână dedicată voluntariatului se desfăşoară de trei ani şi existenţa ei, după cum declară compania, este fundamentată pe patru direcţii generale: incluziunea digitală, siguranţa copiilor pe Internet, implicarea în viaţa comunităţii şi protecţia mediului înconjurător. Am vrut să aflu mai multe despre proiect şi le-am adresat celor de la Orange România câteva întrebări.

image

Cum a pornit ideea, cât s-a discutat cu şcolile pentru a se implementa?

Încă de anul trecut ne-am propus ca acţiunile de voluntariat în care ne implicăm colegii să derive din „core business” şi să fie legate de ceea ce este important acum pentru comunitate. Acum, România trăieşte experienţa digitalizării, vorbim mult de 4G şi de beneficiile pe care această tehnologie le aduce. Ne-am gândit astfel la o experienţă care să demonstreze într-un mod evident şi autentic aceste beneficii.

Ulterior, am căutat un partener deschis unor astfel de iniţiative, iar Muzeul Antipa a venit ca o alegere firească, având în vedere colaborarea începută cu mai mulţi ani în urmă. Astfel, ideea a căpătat contur şi s-a continuat cu intenţia declarată a reprezentanţilor muzeului de a face cunoscut patrimoniul acestuia în toată ţara. Cât despre discuţia cu şcolile, aceasta a fost mult facilitată de către partenerii de la Salvaţi Copiii România. Echipele din centrele lor regionale ne-au ajutat în selecţia celor cinci şcoli.

Copiii care au participat la vizitele virtuale au fost invitaţi de către învăţătorii responsabili de proiect şi am fost plăcut surprinşi să aflăm că toţi învăţătorii din şcoli erau la curent cu iniţiativa şi că aşteptaseră ziua transmisiei live, deşi poate nu fuseseră implicaţi în mod direct în organizare. În unele oraşe, cum a fost la Târgu Neamţ, învăţătorii au înscris mai multe clase decât ne gândiserăm noi iniţial, pentru că au vrut să le ofere tuturor oportunitatea de a participa – astfel încât la transmisii au luat parte peste 200 de copii.

Ce infrastructură a fost folosită în acest proiect?

Pentru transmisiile în direct ale vizitelor virtuale din Muzeul Naţional de Istorie Naturală ”Grigore Antipa” calitatea infrastructurii şi a echipamentelor a fost foarte importantă. Am ales astfel varianta profesională pentru echipamentul care a asigurat transmisia: o cameră Stedicam, spoturi de lumină, boom pentru redare fonică. Vitală a fost deschiderea partenerilor de la muzeu, care au înţeles necesitatea unor teste repetate pentru a găsi soluţia optimă şi au permis o desfăşurare de forţe chiar in incinta acestuia.

Vizitele virtuale în muzeu au fost transmise către şcolile din provincie prin intermediul reţelei Orange 4G, ceea ce a permis copiilor să vadă toate exponatele la o calitate foarte bună. Am vrut să oferim acestora o experienţă cât mai reală, chiar să aibă impresia că se află printre exponate şi că vizitează ei înşişi muzeul. Imaginile au fost proiectate pe echipamente LED furnizate de partenerii noştri de la Samsung.

image

Ce a presupus implicarea Orange - şi a angajaţilor săi - în acest proiect?

Dincolo de idee, de atragerea unor parteneri, de coordonarea logistică semnificativă şi resursele pe care Orange le-a implicat, proiectul a presupus ceva ce noi am apreciat foarte mult – disponibilitatea, entuziasmul şi energia pozitivă arătate de voluntarii din program. Astfel, voluntarii Orange au lucrat cot la cot cu specialişti de la Muzeul Antipa, care le-au fost alături pe tot parcursul proiectului şi, cu răbdare, înţelegere şi profesionalism, le-au explicat despre exponatele colecţiei şi i-au ajutat să îşi intre în rol. Colaborarea cu specialiştii muzeului a fost într-adevăr una deosebită şi toţi colegii au apreciat mult efortul şi disponibilitatea acestora.

Ce feedback au împărtăşit elevii după ce au participat la aceste clase digitale?

După transmisii, copiii ne-au spus că le-a plăcut foarte mult această experienţă şi că şi-ar dori ca astfel de proiecte să aibă loc mai des în şcoala lor. Ne-au spus, de asemenea, că sunt nerăbdători să vadă Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” şi în realitate şi că atunci când vor ajunge în vizită la Bucureşti vor trece negreşit şi pe acolo.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite