La Adevărul Live, despre România şi mâncarea online: cât se cheltuie în medie
0Radu Bălăceanu, country manager foodpanda România, a vorbit la Adevărul Live despre ce înseamnă comerţul online cu mâncare, câte restaurante sunt disponibile în această aplicaţie, dar şi cât cheltuie, în medie, românii pe aşa servicii.
Foodpanda e în România de doi ani, iar numărul restaurantelor listate pe platformă a ajuns, în prezent, la 500, faţă de 250 în 2014. În acelaşi interval, numărul oraşelor în care este prezentă platforma a crescut cu 45%. Radu Bălăceanu a vorbit la Adevărul Live despre o noutate pe care o introduce compania: comanda de grup. Fie că eşti la birou, fie că eşti în plină petrecere, acum poţi strânge toate comenzile de la toţi membrii grupului distribuind pur şi simplu un link. La final, plăteşti o singură comandă, dar fără să mai faci liste pe hârtie.
Pentru 2016, obiectivul companiei este de a-şi consolida poziţia de lider pe piaţa locală de food delivery, precum şi lansarea de noi funcţionalităţi, printre care opţiunea de plasare a comenzilor de grup. În acelaşi timp, numărul oraşelor în care este prezentă platforma a crescut cu 45% faţă de 2014, compania extinzându-se în 13 oraşe din ţară. Astfel, pe lângă Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Constanţa, Ploieşti, Oradea, Braşov şi Arad, românii din Galaţi, Craiova, Sibiu şi Buzău au, de anul acesta, acces la platforma Foodpanda.
Conform companiei, Foodpanda este liderul pieţei locale de food ordering, deţinând peste 50% din cota de piaţă în 2015. Mai mult, se pare că românii preferă să cumpere de mai mulţi bani printr-o astfel de platformă. În raport cu anul trecut, valoarea medie a comenzii a crescut cu 50%, ajungând la 15 euro, faţă de o sumă medie de 10 euro per comandă în 2014. Anul viitor, nu este estimată o creştere la fel de mare.
România şi mâncarea online: cât se cheltuie în medie
În ceea ce priveşte modalitatea de plată a comenzilor, Radu Bălăceanu a afirmat la Adevărul Live că este în creştere plata cu cardul, anul acesta ponderea se ridică la 15% de la 8% în 2014. Media pentru anul 2016 ar trebui să ajungă la 20%. În final, despre opţiunea comenzilor de grup ar trebui să ştii că va fi lansată până la finalul lui 2015 şi va fi disponibilă exclusiv în aplicaţia mobilă Foodpanda. Ei estimează că în 2016, 10% din comenzi vor fi realizate astfel.