Cu un nou GM şi un climat economic dificil, Roche Diagnostics aşteaptă creşteri de o singură cifră în 2013

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Stavros Chisimellis, director general Roche Romania Diagnosis
Stavros Chisimellis, director general Roche Romania Diagnosis

Roche Diagnostics, divizia locală de diagnostice a producătorului Roche, a doua companie farmaceutică din România în funcţie de veniturile realizate, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de  90 de milioane de lei (cca 20,5 mil. euro), similară celei raportate în 2011. Pentru 2013, compania aşteaptă o creştere a vânzărilor cu o singură cifră, adică sub 10%.

“Este oricum un target foarte ambiţios, dacă ţinem cont că, potrivit estimărilor European Diagnostic Manufacturers Association, aflată sub influeneţele negative ale strategiilor de cost containment (“reducerea cheltuielilor” – n.red.), piaţa produselor diagnostice In-vitro va înregistra probabil o scădere de circa 2%-3% în următorii ani la nivelul UE”, a declarat Stavros Chisimellis, country manager Roche Romania Diagnostics Division. Stavros Chisimellis îl înlocuieşte în funcţie pe Harald Wolf, fostul şef al operaţiunilor până la finalul anului trecut.

În pofida climatului economic, Chisimellis crede că România oferă în continuare oportunităţi de creştere şi dezvoltare pentru companiile din industria farmaceutică. “Finanţarea sistemului de sănătate, îndeosebi a spitalelor de stat, este una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm în România”, spune country managerul Roche Diagnostics. Acesta adaugă faptul că “birocraţia generează adesea un obstacol mare în calea introducerii de noi teste pe piaţă, în special a celor inovative”.

Finanţarea sistemului de sănătate, îndeosebi a spitalelor de stat, este una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm în România Stavros Chisimellis, Country Manager Roche Romania Diagnostics Division

În prezent, în topul priorităţilor companiei pentru România se află consolidarea poziţiei de lideri pe piaţa furnizorilor de produse diagnostice In-vitro. În ceea ce priveşte investiţiile viitoare ale companiei în România, Stavros Chisimellis spune că “dacă considerăm investiţie lansarea unor produse noi, atunci da, cuvântul investiţie este sinonim cu Roche Diagnostics.”

Produsele diagnostice, o piaţă de 100 mil. euro

Roche Diagnostics a intrat pe piaţă în 2008, prin achiziţia unei părţi din portofoliul distribuitorului Top Diagnostics. Tranzacţia a cărei valoare nu a fost făcută publică a fost încheiată în T2 2009. Grupul elveţian Roche este prezent în România de 20 de ani cu divizia de farmaceutice, care anul trecut s-a situat pe locul al doilea într-un clasament al producătorilor, potrivit datelor companiei de cercetare şi analize de piaţă Cegedim România. 

Divizia farmaceutică este condusă de unul dintre cei mai longevivi executivi din piaţă, Dan Zamonea, aflat în funcţie de aproape 12 ani. Din 2011, el ocupă funcţia de head of management center România în cadrul Hoffmann la Roche. Din această poziţie, conduce o regiune cu zece ţări, care generează vânzări de peste 400 de milioane de euro.

Portofoliul Roche Diagnostics include produse ce se adresează atât pacientului, cabinetelor medicale şi laboratoarelor, cât şi institutelor de cercetare, spitalelor şi companiilor private. Cele mai bine vândute produse adresează direct pacientul şi sunt Accu-Chek (pentru persoanele cu diabet) şi Coaguchek (pentru pacienţii aflaţi sub tratament anticoagulant). În plus, testele moleculare pentru monitorizarea pacienţilor cu hepatita B şi testele imunologice se află în top sellers. În prezent, piaţa produselor diagnostice este evaluată la circa 100 de milioane de euro, iar Roche Diagnostics este unul dintre lideri. 

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite