Andreea Minuţă, REGINA MARIA: „Abonamentele medicale încurajează un comportament preventiv şi contribuie la dezvoltarea infrastructurii medicale“

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andreea Minuta

În acest an se împlinesc 25 de ani de când Reţeaua de sănătate REGINA MARIA a lansat primele abonamente medicale din România. Apariţia pe piaţă a acestui instrument a fost punctul de cotitură care a condus la dezvoltarea ulterioară a sistemului de sănătate, contribuind la educarea populaţiei şi la felul în care abonaţii văd relaţia cu medicul.

Prin controalele dese şi prin analizele anuale de prevenţie, pacienţii au scutit bugetele familiei de cheltuieli şi s-au bucurat de centre medicale ca afară, pe baza abonamentelor medicale.

Piaţa abonamentelor medicale din ţara noastră are un impact de 776 milioane euro

La nivelul sistemului medical şi al economiei, investiţiile în abonamente medicale creează locuri de muncă, ţin medicii în ţară şi facilitează accesul pacienţilor la un sistem medical digitalizat. În prezent, piaţa abonamentelor medicale din ţara noastră are un impact de 776 milioane euro la nivelul veniturilor pe lanţul valoric, ceea ce se traduce într-o valoare adăugată de 263 milioane Euro, echivalentul a 0,1% din PIB. Mai mult, în anul 2019, au fost investite în sistemul medical privat, aproximativ 2% din total investiţii în economie în acel an, potrivit datelor unui raport realizat de EY. Fiecare un euro investit în piaţa abonamentelor medicale, generează suplimentar trei euro, ca valoare adăugată brută în economia României, contribuind astfel la economia locală şi la crearea de noi locuri de muncă, notează acelaşi studiu EY România.

Abonamentul te ajută să previi şi ţine medicii în ţară

„Abonamentele medicale încurajează un comportament preventiv, dar reprezintă şi un instrument de finanţare al sistemului medical din România, contribuind la dezvoltarea infrastructurii medicale. Toate veniturile din abonamente rămân în ţară, se reinvestesc în crearea de infrastructură, policlinici, spitale, în trainingul medicilor, pentru retenţia acestora în ţară şi pentru ca ei să aibă acces la cea mai

bună aparatură pentru a-şi putea face meseria“, a explicat Andreea Minuţă, Director Executiv al Diviziei de Abonamente REGINA MARIA, în cadrul interviurilor Adevărul Live.

Aceasta a punctat şi importanţa investiţiilor în promovarea prevenţiei, care la nivelul ţării noastre este la jumătatea celor înregistrate în UE, precizând că sistemul privat de sănătate ar trebui să fie într-o colaborare continua cu sistemul de stat, pentru a putea răspunde nevoilor pacienţilor.

„În 2019, nivelul cheltuielilor în România în ceea ce priveşte prevenţia era de 1,4% din toate cheltuielile de sănătate, versus 2,8%, cât este la nivelul UE. Aici venim noi cu abonamentul medical, care încurajează acest comportament preventiv, pentru ca pacienţii să aibă grijă de sănătate, să afle la timp despre eventuale afecţiuni complicate pe care să le trateze mai uşor. Astfel, spitalele de stat pot să deservească persoanele care într-adevăr au nevoie de suport medical. “, ne-a declarat Andreea Minuţă.

Regina Maria

Abonamentul include analize uzuale şi investigaţii post-covid

Abonamentele medicale include până la 90% din investigaţiile anuale recomandate, dar şi consultaţii şi investigaţii medicale (laborator, imagistică, radiologie), gratuit sau cu discount, în funcţie de pachetul achiziţionat.

De asemenea, pionier al monitorizării post COVID în România, abonamentele REGINA MARIA includ până la 90% din investigaţiile recomandate pacienţilor

care s-au confruntat cu COVID-19, de la consultaţii, analize şi până la imagistică.

„În toată această perioadă, prioritatea noastră a fost siguranţa personalului medical şi a pacienţilor care au venit în clinicile noastre. A trebuit să ne adaptăm peste noapte şi să punem la punct toate protocoalele necesare şi măsurile de prevenţie, astfel încât tot personalul să fie în siguranţă, să limităm cât de mult putem răspândirea acestui virus şi pacienţii să ne acceseze cu încredere. Astfel, am putut să păstrăm deschise toate locaţiile noastre în perioada stării de lockdown iar pacienţii care au avut nevoie să vadă un medic au putut să facă acest lucru în oricare din locaţiile noastre, pentru că s-au simţit în siguranţă prin protocolul pe care l-am pus la punct.“, mai spune Andreea Minuţă.

În prezent, Regina Maria are peste 670.000 de abonamente, dedicate companiilor mari, celor de tip IMM şi persoanelor fizice (adulţi şi copii), în segmental înregistrând în 2020 o creştere de 30% faţă de anul precedent. În ceea ce priveşte IMMurile, acest segment a înregistrat o creştere de aproximativ 50% a numărului de companii, de la începutul pandemiei.

Cel mai dorit beneficiu extrasalarial nonfinanciar

„Sunt de peste 9 ani în acest domeniu şi am văzut cum creşte apetitul companiilor pentru un astfel de instrument. Studiile din ultimii ani, care analizează impactul şi preferinţele angajaţilor pentru diverse beneficii pe care le primesc, arată că abonamentul medical este cel mai apreciat beneficiu nonfinanciar. De cinci

ani de zile este în top, lucru care ne dă încredere că viitorul abonamentelor este unul foarte bun. Mă bucur să văd interes şi din partea persoanelor fizice care înţeleg că sănătatea nu este un dar şi că este important să avem grijă şi să investim în ea. Atât pentru noi, cât şi pentru familiile noastre şi organizaţiile din care facem parte“, a spus Andreea Minuţă.59 de lei pe lună este suma minimă

care ajută pacientul, un abonat persoană fizică, să se îngrijească de sănătatea lui cu ajutorul unui abonament medical. Pe lângă consultaţiile de medicină generală, internă şi de specialitate, abonaţii pot beneficia de un set de analize, discounturi consistente la imagistică, laborator, plus investigaţii în Camera de Gardă.

Regina Maria

REGINA MARIA a lansat în pandemie o clinică virtuală pentru a creşte accesul la serviciile medicale

Regina Maria este una dintre companiile din România care investeşte constant în sistemul medical pentru a-i oferi pacientului un serviciu complet.

Investiţiile în digitalizare şi alinierea la trendurile internaţionale de autonomie a pacienţilor au devenit o misiune pentru reţeaua private de sănătate. La izbucnirea pandemiei în România, REGINA MARIA a implementat alături de Microsoft cea mai complexă soluţie de telemedicină de pe piaţa locală – Clinica Virtuală.

Abonaţii pot accesa serviciul pentru interpretarea analizelor sau pentru efectuarea consultaţiilor obligatorii de medicina muncii, dar este util şi pentru cei aflaţi în carantină sau izolare, în ţară sau peste hotare, şi au nevoie de recomandări medicale. În plus, cu ajutorul Clinicii Virtuale, pacienţii cu diverse boli

cronice sau autoimune pot fi monitorizaţi de la distantă, doar printrun singur click. În urma consultaţiei online, doctorul va decide dacă trebuie să ajungi la cabinet sau îţi va recomanda un set de analize şi investigaţi.

Programarea se poate face foarte uşor, direct din site sau din aplicaţia mobilă Regina Maria.

„Am lansat într-un timp record, zece zile, clinica virtuală. Ne-am dat seama că era extrem de important să oferim acces continuu abonaţilor noştri la servicii medicale, mai ales că multe companii aveau în acea perioadă o activitate comercială intensă, precum cele din retail, deci exista în continuare nevoia de a angaja oameni noi sau de efectuare a controalelor periodice de medicina muncii.

Deci Clinica Virtuală a fost soluţia perfectă. Mai mult, abonaţii noştri au avut acces continuu la servicii medicale şi nu au simţit niciun moment că le este restricţionat acest drept. Avem peste 500 de medici care acoperă peste 40 de specialităţi medicale şi până acum, din aprilie de când am lansat-o, am înregistrat peste 400.000 de programări în clinica virtuală“, a declarat Andreea Minuţă, la Adevărul Live.

Articol realizat în colaborare cu Regina Maria

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite