Oul, alimentul complet

Oul, alimentul complet

Ouăle sunt o sursă excelentă de minerale, având un conţinut ridicat de zinc, fier şi fosfor.

Una dintre cele mai bune surse de proteine, oul joacă un rol extrem de important în orice dietă. Există o mulţime de motive pentru care ar trebui să îl consumi!

Ştiri pe aceeaşi temă

Creşte colesterolul bun

Ani la rândul s-a crezut că oul ar trebui consumat mai rar pe motiv că ar creşte colesterolul. Lucru adevărat, însă cu menţiunea că sporeşte creşterea colesterolului bun (HDL). Acesta este un compus lipidic esenţial pentru menţinerea structurii membranei celulare şi pentru producerea acizilor biliar necesari sistemului digestiv. Un ou conţine 210 mg de colesterol, în condiţiile în care limita zilnică admisă este de 300 de mg de colesterol. Dacă vrei să consumi doar proteinele, foloseşte albuşul.

E sursă de aminoacizi esenţiali

Albuşul reprezintă o sursă completă de proteine, la îndemâna oricui şi de cea mai bună calitate. Oferă 9 aminoacizi esenţiali. Potrivit nutriţioniştilor, proteina din ou este mai bună calitativ decât cea din carne sau din peşte, deoarece este asimiliată în totalitate de organismul uman. Un ou conţine 6 grame de proteine.

Află care sunt celealte proprietăţi nutritive ale alimentului pe clickpentrufemei.ro.

 

Ce trebuie să conţină un mic-dejun săţios

Fructe care îngraşă!

 

 

citeste totul despre: