Ţi-ai promis că slăbeşti anul acesta? Cinci feluri în care te autosabotezi

Ţi-ai promis că slăbeşti anul acesta? Cinci feluri în care te autosabotezi

Mulţi oameni îşi promit să îşi schimbe viaţa în bine de Anul Nou, iar slăbitul se află, în general, în topul dorinţelor. Specialiştii spun, însă, că deşi ne dăm silinţa să slăbim, de multe ori facem greşeli care ne zărădnicesc eforturile.

Ştiri pe aceeaşi temă

Washington Post a realizat un inventar al celor mai frecvente cinci astfel de erori.
    
Faci prea mult, prea devreme
 
Multe persoane încearcă să îşi îmbunătăţească dieta şi, în acelaşi timp, se supun la antrenamente dure, într-un ritm nesustenabil. Pratic, se antrenează prea mult şi mănâncă prea puţin supunându-şi corpul la un stres prea mare. Trei săptămâni mai târziu, nu mai pot să ţină pasul şi acul cântarului se întoarce în direcţia opusă.
 
Fără un combustibil adecvat, antrenamentele devin o pierdere de vreme. Când reducem caloriile consumate şi ne antrenăm mai intens, corpul se adapează scăzând rata metabolică. Pierdem câteva kilograme la început, dar le recâştigăm la un moment dat. 
 
Mai mult, restricţiile excesive bulversează mecanismele din corp care gestionează senzaţia de foame. 
 
 
Urmezi strict o anumită dietă
 
Mulţi oameni speră să piardă greutate aderând la o anumită dietă, fie una cu puţini carbohidraţi, paleo, sau fără gluten, fără a lua în considerare particularităţile şi stilul lor de viaţă.
 
Acestea pot fi eficiente pe termen scurt, dar de multe ori cei care le urmează se îngraşă la loc. 
 
Specialişti recomandă să adoptăm o dietă pe care ne-o putem permite şi una care să ne placă cu adevărat. În plus, o masă copioasă pe săptămână este recomandată, dar nu trebuie privită ca „trişare”.
 
 
Alimentaţia şi antrenamentele nu sunt corelate
 
O dietă trebuie să susţină antrenamentele prin nutrienţii pe care îi oferă. Antrenorii spun că văd mulţi oameni care îşi limitează consumul de carbohidraţi în timp ce se antrenează pentru evenimente de anduranţă, precum maratonul, iar acest lucru are consecinţe negative. 
 
Carbohidraţii sunt macronutrienţii pe care corpul îi poate converti cel mai uşor în energie, aşa că antrenamentele fără carbohidraţi sunt ca a conduce o maşină care nu are benzină.
 
Oamenii merg să se antreneze, deşi nu au energie, urăsc antrenamentul şi sunt descurajaţi, spun experţii.
 
 
Faci exces de batoane energizante
 
Rafturile magazinelor sunt pline de batoane „sport” care promit să îţi dea energie. Multe dintre acestea au calorii, zahăr şi grăsimi în cantităţi similare cu batoanele obişnuite de ciocolată, spun specialiştii. 
 
Acestea sunt destinate pentru a „alimenta” corpul cu combustibilul necesar unui antrenament de 60 de minute sau mai mult, însă, de multe ori, oamenii fac exces de ele. 
 
 
Supracompensezi pentru caloriile arse
 
Mulţi oameni mănâncă mai mult atunci când se antrenează, fie pentru că activitatea intensă le provoacă foame, fie pentru că simt că merită o gustare pentru efortul depus. Şi durează doar un minut pentru a consuma înapoi caloriile consumate în 30 de minute de alergare.
 
Pentru a evita acest lucru, specialiştii recomandă să ne preparăm înaintea antrenamentelor mâncarea pe care urmează să o consumăm după acestea.
citeste totul despre: