INFOGRAFIE Începe noul sezon de Formula 1: ce modificări sunt şi care e vestea proastă pentru fanii români

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşinile vor avea sistemul de protecţie „halo“
Maşinile vor avea sistemul de protecţie „halo“

Sezonul de Formula 1 începe cu Marele Premiu al Australiei, programat duminică de la 7.00 dimineaţa. În România, cursele nu se văd la televizor.

Marele Circ e gata să o ia de la capăt. 20 de piloţi vor alerga pe parcursul a 21 de etape începând de duminică, de la ora 07.00, şi până pe 25 noiembrie, când e programat Grand Prixul de la Abu-Dhabi, ultima oprire a caravanei. În ceea ce priveşte calendarul există puţine modificări: a dispărut cursa din Malaiezia, iar Franţa a revenit după 10 ani de absenţă, dar nu cu celebrul circuit de la Magny-Cours, ci cu traseul Paul Ricard din Le Castellet, care n-a mai fost folosit din 1990.
Sunt câteva modificări şi în ceea ce-i priveşte pe piloţi. Charles LeClerc, campion mondial în Formula 2, îşi va face debutul pentru Sauber. Iar rusul Sergey Sirotkin se urcă în maşina Williams, după retragerea brazilianului Felipe Massa. Să mai spunem că producătorul de cauciuri Pirelli vine cu două noi variante, Superhard şi Hypersoft, fiind de aşteptat ca vitezele să crească şi mai mult cu aceste compoziţii noi.
Există însă câteva modificări şi mai interesante, iar acestea sunt:


1. Nu se vede în România la TV, dar va fi  F1 TV.
Până în acest moment, nicio televiziune din România nu a cumpărat drepturile de transmitere a curselor. Pentru împătimiţii F1, va exista însă o alternativă destul de bună, care se numeşte F1 TV, un serviciu care va fi lansat în premieră în acest an de capetele luminate ale Formulei 1. Utilizatorii premium pot urmări cursa de pe oricare dintre cele 20 de maşini sau în modul clasic, există acces la antrenamente, calificări, interviuri şi statistici live.  Cursele vor fi transmise în engleză, franceză, germană sau spaniolă, la alegere, fără publicitate. F1 TV va costa între 8 şi 12 dolari pe lună şi va fi disponibil pe laptop sau PC. Pentru cei care au postul german RTL în grilă, de asemenea este o variantă bună. 

2. Apare un element ciudat pe maşină.
Fanii motor-sportului au privit cu suspiciune de la început acest element nou, însă siguranţa piloţilor vine mereu pe primul plan. Se numeşte „Halo” şi este o structură din titan amplasată pe cockpit, având misiunea de a proteja capul pilotului. A dat rezultate pozitive în 15 din cele 17 teste, iar acest sistem poate salva viaţa pilotului dacă, de exemplu, un cauciuc de la o altă maşină vine spre cockpit. Halo, care poate susţine greutatea unui autobuz, este impus tuturor echipelor, iar pe el se vor amplasa şi camere video. Piloţii spun că nu au probleme de vizibilitate din cauza pilonului vertical care susţine structura de titan.

3. Red Bull va avea un cuvânt de spus.
Lewis Hamilton, de la Mercedes, este în continuare principalul favorit la câştigarea unui nou titlu, pe lângă cele patru pe care britanicul le deţine. Pe urmele lui e copechiperul Bottas, Sebastian Vettel, de la Ferrari, dar şi piloţii de la Red Bull Racing, Ricciardo şi Verstappen, sunt cotaţi cu şanse. De altfel, în testele desfăuşrate în Catalunia, trei echipe s-au evidenţiat Mercedes, Red Bull şi Ferrari, semn că între cele trei se va da lupta.

4. Dispar fetele de pe traseu.
Într-un exces de corectitudine politică, oficialii F1 au luat decizia să înlăture din joc fetele frumoase care ţineau umbrela piloţilor şi erau nelipsite de la paddockurile echipelor. „Chiar dacă prezenţa fetelor în zona boxelor a început de acum câteva decenii, considerăm că, astăzi, această tradiţie nu mai reflectă valorile sportului nostru şi e în contradicţie cu normele societăţii moderne. Acest obicei nu mai e potrivit pentru fanii Formulei 1“, a explicat Sean Bratches, directorul comercial al F1.

Calendarul curselor
• 25 martie, Melbourne, Australia
• 8 aprilie, Sakhir, Bahrain
• 15 aprilie, Shanghai, China
• 29 aprilie, Baku, Azerbaidjan
• 13 mai, Barcelona, Spania
• 27 mai, Monte Carlo, Monaco
• 10 iunie, Montreal, Canada
• 24 iunie, Le Castellet, Franta
• 1 iulie, Spielberg, Austria
• 8 iulie, Silverstone, Marea Britanie
• 22 iulie, Hockenheim, Germania
• 29 iulie, Budapesta, Ungaria
• 26 august, Spa-Francorchamps, Belgia
• 2 septembrie, Monza, Italia
• 16 septembrie, Marina Bay, Singapore
• 30 septembrie, Sochi, Rusia
• 7 octombrie, Suzuka, Japonia
• 21 octombrie, Austin, SUA
• 28 octombrie, Mexico City, Mexic
• 11 noiembrie, Sao Paulo, Brazilia
• 25 noiembrie, Yas Marina, Emiratele Arabe Unite

formula 1
Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite