FOTO După 45 de ani cu adidas, România a trecut la Joma. Vezi cum au arătat tricourile folosite de-a lungul vremii
0Federaţia a ales ca firma spaniolă Joma să fie sponsor tehnic al tuturor loturilor naţionale, parteneriatul fiind întins până în 2018.
Cu ce a făcut Joma diferenţa faţă de celelalte oferte? Cu bani. Ibericii plătesc în jur de 400.000 de euro anual, beneficiu important, care se adaugă faptului că ei vor oferi echipament pentru toate echipele din cadrul FRF, de la prima naţional la cele de juniori, futsal, fotbal feminin şi fotbal pe plajă.
Toate aceste lucruri au cântărit decisiv în luarea decizie de a nu prelungi angajamentul cu adidas, chiar dacă în plan de imagine, România va avea de suferit, cel puţin în primă fază. Pentru că una e să te îmbraci asemenea Germaniei, Argentinei sau Spaniei şi alta e să porţi linia de echipament a Bulgariei, Cubei ori Hondurasului.
FRF s-a declarat mulţumită de parteneriatul cu Joma, care îmbracă şi trei echipe din Liga I: ASA Tg. Mureş, CFR Cluj, CSU Craiova. Joma a fost timp de cinci ani şi sponsorul federaţiei de mini-fotbal, de unde provine preşedintele FRF, Răzvan Burleanu.
Pentru început firma spaniolă a conceput un echipament special pentru meciul cu Irlanda de Nord, din 13 iunie, care are un design simplu şi a fost prezentat de Mihai Pintilii şi Dragoş Grigore. Din toamnă se va merge pe a altă linie de echipament, urmând ca periodic aceasta să fie reînoită. Echipamentul de bază va fi tot galben, iar cel de rezervă va fi roşu. Mai jos vedeţi cum arătau o parte din tricourile folosite de România de-a lungul timpului.