STUDIU Principalele nemulţumiri ale pacienţilor români trataţi în spitale în 2017. O cincime dintre aceştia au plătit medicamentele din banii proprii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
STUDIU Cât de mulţumiţi au fost pacienţii români de spitalele publice în 2017. FOTO: Arhiva „Adevărul“
STUDIU Cât de mulţumiţi au fost pacienţii români de spitalele publice în 2017. FOTO: Arhiva „Adevărul“

Peste o cincime din pacienţii internaţi sunt nemulţumiţi sau foarte nemulţumiţi de curăţenia din spitale şi tot atâţia au fost nevoiţi să îşi cumpere medicamente sau alte materiale sanitare din banii proprii. Acestea sunt doar câteva dintre principalele nemulţumiri ale românilor cu privire la serviciile sistemului de sănătate, potrivit unui raport realizat de Observatorul Român de Sănătate.

Acelaşi studiu mai arată că 8 pacienţi din 10 sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de activitatea şi implicarea medicului care i-a îngrijit dar şi că 21% din spitale arată zero interes pentru părerea pacienţilor- în cazul acestora nefiind completat nici măcar un chestionar de satisfacţie.

De asemenea, unui număr de 4.798 de pacienţi li s-au solicitat bani sau atenţii de către personalul medical (3,92% din totalul pacienţilor care au răspuns chestionarului- 122.423).

21% din spitale sunt indiferente faţă de părerea pacientului

„Este îngrijorător de mic numărul de spitale care introduc datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a CNAS pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externaţi. Doar 64 de spitale au avut un număr suficient de chestionare completate pentru a obţine rezultate relevante statistic şi au fost incluse în topurile pozitive din acest raport. 277 spitale nu au avut suficiente chestionare completate. Din cauza netransparenţei şi lipsei de implicare a managerilor, este imposibilă măsurarea statistic relevantă a satisfacţiei pacienţilor din aceste spitale“, se mai arată în raport

Până în 2016, mecanismul de măsurare a satisfacţiei pacienţilor se baza pe chestionare tipărite care erau completate de pacienţi în timpul internării iar apoi introduse într-un sistem centralizat de către angajaţii spitalului. Rezultatele nu arătau realitatea: conform acestora, 97,5% dintre români erau satisfăcuţi de serviciile medicale primite. Noul mecanism din 2017 prevede completarea chestionarului după externare, întrebările fiindu-i trimise prin sms.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite