STUDIU Femeile conduc predominant afacerile din sănătate, asistenţă socială, gospodării şi alte servicii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Femeile din România conduc majoritatea afacerilor din sănătate şi asistenţă socială, gospodării private, alte activităţi de servicii şi sunt aproape pe picior de egalitate cu bărbaţii în învăţământ, intermedieri financiare, activităţi profesionale, comerţ, hoteluri şi restaurante.

Aşa arată un studiu recent, conform căruia femeile au o pondere de 58% în afacerile din sănătate şi asistenţă socială. Totodată, ele sunt implicate şi în activităţi de servicii în proporţie de 51,78%.

De asemenea, studiul făcut de KeysFin şi citat de Mediafax arată că femeile se apropie de jumătate la deţinerile afacerilor în învăţământ (48,92%),  intermedieri financiare (46,7%), activităţi profesionale (44,38%), comerţ (43,62%) şi hoteluri şi restaurante (42,64%).

Concret, femeile sunt acţionari majoritari în 200.000 de firme. În ceea ce priveşte firmele în care acestea sunt acţionari majoritari, ele au, de regulă, trei salariaţi, şi o cifră de afaceri de până la 500.000 de lei.

Referitor la oraşele în care femeile şi-au dezvoltat afaceri, cele mai multe au deschis firme în Bucureşti, unde sunt 47.000 de firme ale căror acţionari majoritari sunt femeile. Ele sunt urmate de cele din Cluj, Timiş, Constanţa, Prahova şi Ilfov.

Un alt domeniu atractiv pentru doamne este comerţul cu amănuntul, fiind înregistrate 24.130 de societăţi în acest sector.

„Datele statistice arată că cele mai multe femei implicate în afaceri din poziţia de acţionar majoritar sunt românce. Tot în ţara noastră fac business, printre altele, 116 italience, peste 200 de chinezoaice, 105 femei din Germania, 74 de femei din Republica Moldova, 34 de austriece, 42 de turcoaice, 23 de franţuzoaice, 19 unguroaice şi 26 de femei din SUA”, se mai arată în studiul citat.

Femeile cu educaţie superioară reprezintă 78% dintre cele care fac afaceri, procentajul în cazul bărbaţilor fiind de 74%. Vârsta medie a femeilor care fac afaceri este de 44 de ani, iar la bărbaţi este de 44,6 ani.

„Cele mai tinere femei care fac afaceri sunt implicate în organizarea de spectacole (medie de 40 ani), servicii şi activităţi ale gospodăriilor (41 de ani), în timp ce femeile cu vârsta medie cea mai ridicată ( de peste 47 ani) activează în sănătate şi asistenţă socială şi tranzacţii imobiliare. Asta în timp ce bărbaţii maturi sunt implicaţi mai ales în industria extractivă şi cea prelucrătoare, iar cei mai tineri în IT&C”, notează studiul.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite