Articol publicitar

Misiune publică: trei echipe de jurnalişti desemnate şi susţinute să documenteze tema violenţa domestică

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bursierii Superscrieri 2016
Bursierii Superscrieri 2016

De ce le dau victimele violenţei domestice agresorilor lor încă o şansă, care deseori înseamnă o perpetuare a violenţei? Care sunt adevăraţii beneficiari ai milioanelor de euro cheltuiţi de stat pentru proiecte de prevenire şi combatere a violenţei domestice? Şi, nu în ultimul rând, cum poate evolua acest fenomen în treizeci de ani, într-un oraş economic mort, şi care este povestea lui de astăzi?

Aceste întrebări nu au răspunsuri simple şi e tot mai clar că, într-o societate plină de „dureri”, fiecare răspuns e un pas către mai bine. Ne bazăm tot mai mult pe forţa unei noi generaţii cinstite de jurnalişti şi autori care să spună lucrurilor pe nume şi să ne clarifice şi din aceste întrebări.

Trei echipe de autori/fotoreporteri/artişti vizuali primesc susţinere financiară (2000 de euro per echipă) şi editorială pentru a documenta trei materiale complexe despre problemele de mai sus, pe care le vom putea citi în această toamnă. Ei sunt a treia generaţie de bursieri desemnaţi în cadrul proiectului Bursele Superscrieri/Avon pe tema violenţei domestice în România, construit de Fundaţia Friends For Friends împreună cu Avon România:

Echipa RALUCA BALOGH (ION), DIANA MARCU şi LUCA FLORIAN va realiza proiectul LOV(E) DE LA LOVIRE. De ce se întorc victimele la agresorii lor”, cu publicare pe platforma Republica.ro.

„Vrem să arătăm de ce le dau victimele violenţei domestice agresorilor lor încă o şansă, materializată, din păcate, în ocazia de a le lovi din nou, uneori până la moarte. Fără a înţelege resorturile acestui mecanism care le face pe victime să se întoarcă într-un mediu periculos, nu poţi pune în mişcare mecanismele care să le ajute în mod real. Fără a cunoaşte ce stă în spatele acestei decizii imposibile, comunitatea va continua să le judece superficial şi să le ignore suferinţele. ” (Raluca Ion)

Echipa ANA POENARIU şi SERGIU BREGA va realiza proiectul multimedia „Bătaia de 40 de milioane de euro”, cu publicare pe RISE Project.

„În aprilie o femeie de 38 de ani a fost omorâtă de fostul iubit în centrul Bucureştiului, deşi sesizase de nenumărate ori poliţia. În mai, o altă femeie a fost omorâtă de fostul soţ pe aeroportul din Sibiu. Ambele au devenit nişte cifre în statisticile referitoare la violenţa domestică. Statul român cheltuie milioane de euro pe proiecte de prevenire şi combatere a violenţei domestice şi a traficului de persoane, iar demersul nostru jurnalistic va arăta cum sunt cheltuiţi banii şi cine beneficiază în mod real de ei.” (Ana Poenariu)

Echipa ANDREI CRĂCIUN şi ELENA ILUŢĂ va realiza materialul „Aleea Zorilor”, cu publicare pe blog-ul www.andreicraciun.eu.

„Am aplicat pentru că voiam să pot face acest subiect. Să am timp şi bani să mă ocup de el. (…) Am ales un subiect foarte delicat şi nu va fi deloc uşor. Dar trebuia, pur şi simplu trebuia să îl scriu. E bine că aceste burse există. Şi, prin ele, supravieţuieşte jurnalismul, cât mai e, în ţara noastră. Sunt deci fericit şi foarte îngrijorat. Iar m-am înhămat la o muncă dură.” (Andrei Crăciun) 

Aceste propuneri de proiecte au fost alese de un juriu format din jurnalişti - Simona Tache, Irina Păcurariu, Florin Negruţiu, Mihnea Măruţă, Paul Radu, Teodor Tiţă, Vlad Mixich şi un reprezentant AVON (Stela Toderaşcu – Commercial Marketing Manager Avon România & Moldova).

Jurnalista Mona Dîrţu va fi mentorul echipelor pe perioada realizării materialelor şi tot ea va susţine pentru aceştia, dar şi pentru alţi autori din noua generaţie interesaţi de subiect, Seminariile Superscrieri de bune practici.

Este responsabilitea fiecăruia dintre noi de a schimba ceva. Iar companiile care se implică sunt alcătuite din oameni care gândesc şi ei acest lucru.

Declaraţia Smonei Tache, membră juriului vorbeşte despre misiunea mai largă a proiectului:Ştim cu toţii cum e să fii condamnat să alegi, din liste de candidaţi la diverse funcţii publice, răul cel mai mic. E blestemul poporului român… Ei bine, blestemul juriului Burselor Superscrieri e exact invers: să aleagă dintre multe proiecte bune pe cel mai bun. Nu e uşor nici aşa, credeţi-ne. În prima seară de după jurizarea finală, adormi cam frământat şi visezi la ziua în care n-o să mai fie atât de greu să alegi, fiindcă exagerat de multe branduri se vor înghesui să finanţeze materiale jurnalistice de profunzime, pe subiecte de mare interes public. Când te trezeşti, ştii că nu mai e mult până când visul va deveni realitate. Pentru că, pe zi ce trece, ne simţim cu toţii tot mai responsabili şi simţim tot mai tare că e tot mai treaba noastră să schimbăm lumea în care trăim, iar companiile nu sunt nişte entităţi abstracte, ci sunt alcătuite din oameni care gândesc şi simt fix la fel.

Stela Toderaşcu, director de markering Avon Romania & Moldova, completează ideea Simonei: „Responsabilitatea este tema principală a burselor Avon de anul acesta. Anchetele propuse de cele 3 echipe căştigătoare îşi propun să vorbească despre respnsabilitatea invididuală sau de grup, a nostră când judecăm o victimă, a celor care pot mişca pârghiile pentru a ajuta şi a martorilor care rămân tăcuţi zeci de ani. Scriitorul Vasile Ernu menţiona într-unul dintre articolele sale că externalizarea vinei şi a responsabilităţii este un sport naţional. Cred cu tărie că lupta împotriva violenţei este responsabiltatea noastră a tuturor, indiferent de rolul nostru în societate. Şi acestă luptă trebuie să pornescă cu EU”.

Toate materialele publicate la primele două ediţii ale burselor pot fi accesate aici (2014) şi aici (2015).

Bursele Superscrieri reprezintă un proiect iniţiat de Fundaţa Friends For Friends sub umbrela Premiilor Superscrieri.

Printre susţinătorii programului Bursele Superscrieri/Avon se numără: HotNews, Adevărul, Dilema Veche, Foreign Policy, Republica.ro, Marie Claire, Beau Monde, Cosmopolitan, IQads, Decât o Revistă, The Institute, Igloo, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Active Watch, Think Outsite The Box, România Pozitivă.

#Despre Fundaţia Friends For Friends 

Suntem Fundaţia Friends For Friends şi de mai bine de 5 ani ne direcţionăm toate eforturile şi energia să susţinem creativitatea practică, dezvoltând proiecte şi instrumente care să îi ajute pe oameni să îşi descopere potenţialul creativ. 

Dintre cele mai cunoscute proiecte FFFF: Creative Fitness Studio - gym de antrenare şi dezvoltare a creativităţii prin exerciţii şi experienţe creative de grup (Atelier de Gândire Vizuală şi Atelier de Creative Writing pentru companii/organizaţii), Biblioteca FFFF - peste 1600 de cărţi utile profesioniştilor implicaţi în industrii creative, expoziţia Ciorne 2.0 - despre cum devin ideile realitate şi, nu în ultimul rând, Superscrieri (Premiile Superscrieri, cartea Superscrieri, Bursele Superscrieri pe domenii de interes social şi Seminariile Superscrieri).

#Despre AVON şi Campania Respectului

De peste 18 ani în România, AVON schimbă lumea femeilor, atât prin frumuseţe şi oportunitate de carieră, cât şi prin lupta pentru demnitatea lor. Alături de clienţii şi reprezentanţii noştri de vânzări apreciem impactul buzelor perfecte, dar mai mult avem curajul de a vorbi deschis despre violenţa domestică, spunând stop abuzului asupra femeilor. Prin Campania Respectului ne propunem să prevenim violenţa domestică prin educarea publicul larg şi prin susţinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen (ex. dotarea centrelor de adăpost pentru victime).

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite