Piaţa de televiziune din România, în cădere liberă în 2011

Piaţa de televiziune din România, în cădere liberă în 2011

Aproape toate companiile care operează posturi de televiziune au avut pierderi anul trecut                 FOTO: Shutterstock

Piaţa de televiziune din România a înregistrat un declin semnificativ anul trecut, ca urmare a scăderii drastice a bugetelor pentru publicitate. O singură companie a reuşit să înregistreze profit, în timp ce unele au revenit la pierderi după ani la rând care au ieşit pe plus.

Ştiri pe aceeaşi temă

Singura entitate din această industrie televiziunii a reuşit să raporteze profit la finalul lui 2011 a fost compania Antena TV Group, care face şi ea parte din trustul Intact. Societatea, care operează posturile de televiziune Antena 1, Antena 2, GSP TV şi Euforia TV, a avut în 2011 un profit net de 1,5 milioane de euro, cu o cifră de afaceri de peste 52 de milioane de euro.

Şi compania Pro TV SA, divizia din România a grupului american CME, a încheiat anul trecut cu pierderi. În ciuda unei cifre de afaceri de peste 117 milioane de euro (cea mai mare din piaţa autohtonă), societatea a avut pierderi de 7,1 milioane de euro în 2011. Chiar şi aşa, rezultatele au fost mai bune decât cele din 2010, când Pro TV SA a încheiat anul cu pierderi de aproape 10,5 milioane de euro.

Şi compania turcă din spatele postului Kanal D (Dogan Media International) a avut pierderi de peste 9 milioane de euro, similare celor înregistrate în 2010. Din 2006, de când a intrat pe piaţa media din România, compania a avut în fiecare an pierderi.
B1 TV Channel SRL, care deţine licenţa pentru postul de televiziune B1 TV, a avut o pierdere de peste un milion de euro, raportată la o cifră de afaceri de 5,3 milioane de euro.

Situaţia este similară şi în ceea ce priveşte posturile de ştiri.

Compania Realitatea Media, controlată de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vîntu, nu a publicat raportat datele aferente anului trecut. În 2010, compania a avut pierderi de peste 19 milioane de euro.

Ridzone Computers SRL, care deţine licenţa pentru postul România TV, deţinută de omul de afaceri Sorin Ghiţă, a avut anul trecut o pierdere netă de  peste 60.500 de euro.

Compania Antena 3 SA, parte a grupului Intact, a înregistrat anul trecut pierderi în valoare de peste 4,2 milioane de lei (mai bine de un milion de euro). În 2010, societatea din cadrul trustului controlat de familia Voiculescu a avut un profit de aproape 176.000 lei, adică aproximativ 42.000 de euro.

Compania Ocram Televiziune SRL, care operează postul de televiziune OTV, a încheiat anul 2011 cu pierderi de peste 162.000 de euro, cu 30.000 de euro mai mari faţă de cele din 2010.
 
Pierderile semnificative înregistrate de companiile din spatele posturilor de televiziune de pe piaţa locală sunt o consecinţă directă a prăbuşirii pieţei de publicitate. Anul trecut, bugetele pentru advertising au suferit o corecţie drastică, iar preţurile cerute de televiziuni au scăzut, în medie, cu 30%, potrivit specialiştilor.

citeste totul despre: