„Adevărul” te trimite la „Festivalul George Enescu”. Testează-ţi cultura muzicală pe Facebook şi câştigă invitaţii şi DVD-uri | festivalul george enescu

„Adevărul” te trimite la „Festivalul George Enescu”. Testează-ţi cultura muzicală pe Facebook şi câştigă invitaţii şi DVD-uri

Adevărul lansează cu ocazia Festivalului George Enescu aplicaţia dedicată de pe Facebook, unde puteţi câştiga mai multe premii dacă participaţi la concursul zilnic. Pe aplicaţia „Concurs George Enescu” trebuie să răspundeţi la o întrebare şi puteţi să distribuiţi mai departe prietenilor.

Premiera Tetralogiei Wagner în  Festivalul „George Enescu” | festivalul george enescu

Premiera Tetralogiei Wagner în  Festivalul „George Enescu”

Tetralogia „Inelul Nibelungului”, de Richard Wagner, va fi prezentată, în premieră, la Bucureşti, la Festivalul „George Enescu”. Cele patru opere: „Aurul Rinului”/ „Das Rheingold”, „Walkiria”/ „Die Walküre”, „Siegfried” şi „Amurgul Zeilor”/ „Götterdämmerung” vor fi interpretate de Orchestra Simfonică Radio din Berlin, condusă de dirijorul Marek Janowski, pe 15 septembrie, de la ora 19.30, pe scena Sălii Mari a Palatului.

FESTIVALUL GEORGE ENESCU. Dirijorul Antonio Pappano conduce spectacolul „Requiem“ de Giuseppe Verdi la Sala Palatului | festivalul george enescu

FESTIVALUL GEORGE ENESCU. Dirijorul Antonio Pappano conduce spectacolul „Requiem“ de Giuseppe Verdi la Sala Palatului

Unul dintre cei mai importanţi dirijori din lume, Antonio Pappano, se va afla la pupitrul Orchestrei Academiei „Santa Cecilia“, pe 12 septembrie, la Sala Mare a Palatului, de unde va dirija spectacolul „Requiem“ de Giuseppe Verdi. Ioan Holender, directorul artistic al Festivalului „George Enescu“, a declarat, într-un interviu acordat „Adevărul“, că acest concert îi va face geloşi până şi pe organizatorii Festivalului de la Salzburg.

Cea mai pasională cantată, narată de Victor Rebengiuc la Festivalul „Enescu“ | festivalul george enescu

Cea mai pasională cantată, narată de Victor Rebengiuc la Festivalul „Enescu“

Peste o lună, pe 7 septembrie, actorul Victor Rebengiuc va debuta ca narator în cantata „Gurre-Lieder“, de Arnold Schönberg, alături de Corul şi Orchestra Filarmonicii „George Enescu“. Spectacolul Festivalului „Enescu“ se va desfăşura la Sala Mare a Palatului, de la ora 19.30 şi este printre puţinele spectacole la care încă se mai găsesc bilete la această oră.

FESTIVALUL ENESCU. Bienala de artă contemporană va lumina Capitala | festivalul george enescu

FESTIVALUL ENESCU. Bienala de artă contemporană va lumina Capitala

EBienale, evenimentul internaţional de artă contemporană al Festivalului „George Enescu“, se află anul acesta la cea de-a doua ediţie. Lucrările vor fi expuse pe 25 august, în spaţiile din preajma sălilor de concert din cadrul festivalului, iar vernisajul va avea loc pe 1 septembrie. Printre artiştii participanţi se numără norvegianul de origine română Timon Botez, designerul Vlad Tenu şi artistul video Daniel Djmao.

FESTIVALUL GEORGE ENESCU. Victor Rebengiuc narează în locul lui Marcel Iureş în cantata „Gurre-Lieder“ | festivalul george enescu

FESTIVALUL GEORGE ENESCU. Victor Rebengiuc narează în locul lui Marcel Iureş în cantata „Gurre-Lieder“

Actorul Victor Rebengiuc va fi naratorul spectacolului „Gurre-Lieder“ din cadrul Festivalului „George Enescu“ de Arnold Schoenberg, în locul lui Marcel Iureş, pe 7 septembrie, la Sala Palatului. Corul şi Orchestra Filarmonicii „George Enescu“ vor fi dirijate de Bertrand de Billy (orchestră) şi de Iosif Ion Prunner (cor).

Se înmulţesc cărţile şi articolele de presă care documentează fără putinţă de tăgadă faptul că pe întreaga durată a exilului său, din 1947 şi până la 4 mai 1956, ziua morţii, dar şi după aceea, George Enescu a reprezentat o continuă preocupare pentru autorităţile comuniste de la Bucureşti şi pentru serviciile secrete aflate la dispoziţia acestora.

acum 2 luni · comentarii (1)

În perspectiva timpului imediat este interesant de observat poziţionarea creaţiei enesciene în cadrul marelui Festival. Cum era firesc, creaţia compozitorului şi-a găsit locul potrivit în suita concertelor festivaliere. A fost o prezenţă semnificativă; …datorată în primul rând muzicienilor, formaţiilor invitate cu prilejul recentei ediţii. Se poate vorbi de veritabile evenimente.

acum 2 ani · comentarii (1)

După perfecţiunea barocă din „Catone in Utica” de Leonardo Vinci şi monumentala „Elektra” de Richard Strauss, a venit rândul operei „Wozzeck” de Alban Berg, ca primă audiţie românească. În concert, la Sala Palatului, cu concursul Corului şi Orchestrei Filarmonicii „George Enescu”, dirijor Leo Hussain, dirijorul corului Iosif Ion Prunner. Corul de copii a fost pregătit de Voicu Popescu.

acum 2 ani · comentarii (0)

Ateneul Român, 15 septembrie, puţin după ora 17:00. La soare te poţi uita, dar la David Garrett ba. Da, şi pentru că e frumos de pică (sau pici tu, cea care te uiţi), dar mai ales pentru că în spatele capului cu păr blond e un reflector puternic, răspândind o lumină agasantă, de culoarea lămâii.

acum 2 ani · comentarii (1)

Făcând o retrospectivă a ultimelor „simfonice” din Festivalul „Enescu” 2015, am remarcat faptul că de la Munchen au fost invitate două ansambluri şi se prea poate ca organizatorii să fi dorit o „cuplare” a lor în seri succesive, astfel încât, la Sala Palatului, am ascultat Orchestra bavareză de Stat şi apoi cea de la Staatsoper, deşi nimeni nu a înţeles dacă între ele era vreo diferenţă sau nu.

acum 2 ani · comentarii (0)

Trebuie să recunoaştem, deloc condiţionat de marele disconfort al bruiajului teribil produs la sfârşitul concertului oferit de Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam, înaintea părţii a doua a serii de muzică, domnul Ionuţ Vulpescu, ministru al Culturii, a evocat necesitatea construcţiei în capitală a unei noi săli de concerte.

acum 2 ani · comentarii (1)

Finis coronat opus menţionează un vechi adagiu latin. Aşa se pare că se întâmplă în aceste zile ale Festivalului enescian. Una dintre primele formaţiuni simfonice ale vieţii muzicale actuale, Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam încheie momentele actualei ediţii, sub bagheta cunoscutului dirijorului leton Andris Nelsons.

acum 2 ani · comentarii (0)

De-a lungul vremii, a devenit o obişnuinţă ca Festivalul „Enescu” să ofere, pe lângă concerte şi recitaluri, şi producţii de operă sau de balet, susţinute de oaspeţi din ţară sau din străinătate, dar mai ales de ansamblul Operei Naţionale Bucureşti, propunând spectacole (în principiu) de referinţă din repertoriul curent, ba chiar şi premiere, adesea în compania unor invitaţi „cu nume”, nu întotdeauna la nivelul aşteptărilor.

acum 2 ani · comentarii (0)

Au fost dintre cele mai captivante, dintre cele mai consistente; …dacă mă refer doar la faptul că două creaţii enesciene majore, Oedipe-ul enescian şi Simfonnia a III-a, au fost programate concomitent. Decizii independente, lipsă de coordonare, de spaţiu-timp sau de bună organizare?

acum 2 ani · comentarii (0)

Foarte pe scurt aş menţiona câteva dintre dominantele zilei de joi. In afara disconfortului prilejuit de strămutarea cu totul neaşteptată a orei concertului muzicienilor salzburghezi, voi observa că soliştii celor două concerte simfonice, cel al muzicienilor austrieci şi cel al muzicienilor englezi de la Liverpool, au fost artişti români ce aparţin unor generaţii diferite, pianistul Dan Grigore şi violonistul Alexandru Tomescu

acum 2 ani · comentarii (0)

Realitatea vieţii muzicale o confirmă, în marile metropole - şi nu numai - multe dintre orchestrele vieţii muzicale actuale provin din teatrele de operă sau sunt ataşate, într-un fel sau altul, acestora. Inclusiv la Viena, la Monte Carlo. Au concertat la Bucureşti motivând în bună parte interesul publciului. Un public care a început să simtă oboseala concertelor ce se succed de la o zi la cealată, de la o parte a zilei la alta.

acum 2 ani · comentarii (0)
Postari Recente