Simularea Bac-ului, mai mult un exerciţiu de atenţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevii din clasele a XI-a şi a XII-a au susţinut miercuri proba de Matematică sau Istorie, în funcţie de profil FOTO Adevărul
Elevii din clasele a XI-a şi a XII-a au susţinut miercuri proba de Matematică sau Istorie, în funcţie de profil FOTO Adevărul

Nivelul de dificultate a fost mediu la simularea de ieri a Bacalaureatului, când elevii de-a XI-a şi de-a XII-a au susţinut probele la Matematică şi Istorie. Profesorii spun că probele au testat mai curând capacitatea de concentrare a elevilor.

Elevii din clasele a XI-a şi a XII-a au susţinut, ieri, simularea examenului de Bacalaureat, la proba de Matematică sau Istorie, în funcţie de profilul studiat. Profesori de la ambele discipline au fost de acord că cele două probe au testat mai curând atenţia şi capacitatea de concentrare a elevilor, subiectele solicitând un nivel mediu de cunoştinţe, ce n-ar trebui să le impună dificultăţi tinerilor atenţi şi activi la ore.

Mai exact, proba de Matematică a fost susţinută ieri de tinerii care au urmat profilul matematică-informatică, ştiinţele naturii, pedagogic şi tehnologic. Structura testării a fost similară pentru toate specializările, cu trei subiecte principale a câte 30 de puncte, împărţite în cerinţe de câte 5 puncte, la care se adaugă 10 puncte din oficiu. Ca de obicei, subiectele pentru specializarea matematică-informatică au fost cele mai dificile, solicitând cunoştinţe atât din anii de liceu, cât şi noţiuni studiate în ciclul gimnazial, a explicat Costel Chiteş, lector doctor la Universitatea “Dimitrie Cantemir” şi profesor de matematică la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu”.

„Subiectele sunt uşoare doar pentru elevii care sunt prezenţi la ore şi care îşi rezolvă acasă problemele propuse de către profesori. Dacă există discontinuităţi în învăţare, acest lucru poate crea dificultăţi în rezolvarea lor. În principal, este important să le rezolve cu deosebită atenţie, pentru că se greşeşte foarte mult la cerinţele cele mai uşoare“, a arătat ieri Costel Chiteş la Adevărul Live unde de altfel a şi rezolvat o parte dintre problemele primite de elevi la simulare .

La Istorie a picat un eseu despre statul român modern

Elevii care studiază la profil umanist au susţinut simularea examenului de maturitate, la Istorie. La testarea pentru clasele a XII-a, elevii au avut de elaborat un eseu de două pagini, despre statul român modern. Celelalte subiecte au presupus mai ales lucrul pe texte la prima vedere, pentru testarea atenţiei, logicii şi capacităţii de concentrare a tinerilor.

Corneliu Riegler, profesor de Istorie, la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”, a explicat că este important ca elevii să înţeleagă sensul cerinţelor şi să facă diferenţa între cele care solicită „precizarea” unor informaţii şi cele care solicită o „prezentare”, adică un text mai dezvoltat. De asemenea, atunci când cerinţa solicită punctul de vedere, elevii trebuie să ofere o părere personală, nu un alt punct de vedere, regăsit în textele de examen sau în cărţile unor istorici.

Elevii se bazează pe profesor la pregătirea probei de Istorie

La testarea pentru clasele a XI-a, elevii au avut de redactat un eseu despre Europa în a doua jumătate a secolului al XX-lea, un subiect uşor de tratat pentru cei care au fost atenţi la clasă, deoarece manualele nu oferă suficiente informaţii pentru studiul individual, a subliniat Corneliu Riegler.

Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat va continua vineri cu proba la alegere a profilului şi specializării, pe care o vor susţine doar elevii claselor a XII-a. Tinerii pot alege între Anatomie şi fiziologie umană, Genetică şi ecologie umană, Biologie, Chimie, Economice, Fizică, Filosofie, Geografie, Informatică, Logică, Argumentare şi comunicare, Psihologie sau Sociologie. Rezultatele vor fi afişate în 12 martie.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite