Citea sau nu domnul Orban la volan?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ciiiiine este blond? * Ludovic Orban, Logan, volan - aceste cuvinte nu rimează bine în realitate * A făcut Orban la volan un test de elan? * Ce nu a citit deputatul - legea bunului simţ şi al celui de conservare

Sincer, acum, acest accident pare desprin dintr-un film cu „blonde”. Oare cât poţi fi de şofer netalentat (sau kamikaze?)  încât să te răstorni într-o curbă agăţând terasamentul pe interior? Nu te şicanează nimeni, nu pătrunde nimeni pe banda ta de mers să te „împingă” în afara carosabilului, nu era zăpadă, nu era polei, nici măcar ud nu era şi mai sunt şi două benzi pe sens! Cât poţi fi de lipsit de îndemânae încât nu doar să derapezi dar să mai şi pui cu roţile-n sus o maşină de şosea? Că nu vorbim aici de vreun 4x4 greoi, înalt, pe osii rigide, deci instabil...

Practic, ce n-au reuşit nemţii ăia de la ADAC („ACR”-ul german) să demonstreze, a ţinut morţiş să ne arate Ludovicul român. Eu, dac-aş fi Dacia-Renault, l-aş da în judecată pe domnul deputat pentru prejudicii de imagine. Studiind condiţiile în care s-a răsturnat Ludovicul cu Loganul, oricine ar putea crede că asta o fi cine ştie ce maşină prost concepută care se dă tumba aiurea pe şosele netede! Adică reuşeşte Orbanul ce n-au reuşit nemţii să probeze cu Loganul? anume că nu trece testul elanului  - virare rapidă şi succesivă stânga-dreapta, ca pentru a evita un animal mare ce traversează şoseaua în fugă. În urma testului, dacă maşina este instabilă, schimbarea bruscă a centrului de greutate la mişcări rapide duce la răsturnare.

Testul „elanului”, la Orban: „La ieşirea din Sârca, e un viraj ascendent...” Şi trebuia luat ca săgeata liberală, cu avânt, (cu roţile) în sus?...

Poliţia l-a iertat, curba nu!

Nu, pe bune acum, chiar vreau să ştiu ce amendă a r fi trebuit să primească domnul Orban vizavi de Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002, Art. 123 „Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor în curbe cu vizibilitatea sub 50 m” şi mai spune şi de carosabilul acoperit cu mâzgă... Fiindcă, în interviul dat postaccident, Orban spune cu guriţa lui că avea „în jur de 65-70 km/h” şi, „spre deosebire de restul drumului, era mâzgă”! Ciudat că poliţiştii i-au dat doar AVERTISMENT!

Să fim serioşi! La cine ştie cât de cât zona, oare ce viteză trebuie să ai ca maşina să intre „într-un uşor derapaj înspre sensul opus pe care veneau maşini din sens opus (sic!)”, după cum declară însuşi domnul deputat? Oare, la două benzi pe sens, cât i-ar trebui lui Orban să ia o biată curbă cu 70 la oră, cum spune el? Toate patru? Pentru cei care nu ştiu zona, priviţi-o mai jos.

„Ciiiiine este cel mai...” necitit?

Ludovic Orban, părerea mea, s-a răsturnat şi fiindcă nu prea citeşte. A, nu! Nu mă refer la sensul peiorativ al termenului! Ştiu că unii s-au întrebat de ce au venit poliţiştii la faţa locului fără alcooltester, dar eu cred că acei poliţişti au vrut să-i facă un deserviciu de imagine fostului ministru al Transporturilor. Adică, la un personaj politic, suspectat că a declarat tardiv accidentul de acum câţiva ani tocmai fiindcă ar fi avut ceva aburi pe conştiinţă, tu te duci cu şapca pe ochi şi mâna goală-n buzunar? Păi, ce vrei să insinuezi?...

Dar nu la acel „citit” m-am referit. Eu vroiam să amintesc de articolele pentru pasionaţi de şoferie, cum pare a fi domnul Orban, în care până şi o „blondă” poate afla cum se reacţionează în cazul unui derapaj. Măcar fiindcă accidentul trecut a fost pe zăpadă, domnul Orban, şi acolo s-a derapat la greu, inclusiv din punct de vedere mediatic...

Se vede că nu v-aţi mai documentat de-atunci! Aşa aţi fi aflat că, în caz de derapaj, prima mişcare este cea de a da drumul volanului (!). În ce sens vreţi dvs. să interpretaţi chestia asta... Pur tehnic, pentru ca maşina să-şi revină pe o mişcare rectilinie. Iar apoi, dacă te şi pricepi cu adevărat, tragi şi în sens invers derapajului (da, da, către contrasens, ce să vezi!), ca să contracarezi alunecarea. Bine, trebuie fineţe şi stăpânire de sine pentru asta, nu-i o mişcare de redresare pentru orice isteric cu vocea spartă de fanatism... În niciun caz nu se trage către interior, fie el şi introspectiv, încât să ajungi să „muşti” din şanţul drumului şi să te mai şi răstorni cu roţile în sus şi „fustele” (spoilerele) maşinii ridicate-n cap. Dacă-nţelegeţi ce vreau să spun...

Serios acum (a câta oară o spun?! :)  ), chiar că despre NECITIT este vorba aici. Pentru pasionaţii de Google Street View, cred c-am descoperit şi motivul pentru care s-a răsturnat domnul Orban: NU CITEA LA VOLAN! Puţin mai înainte de curbă, este un panou, pe dreapta, care spune chiar aşa:„STOP accidentelor! Viaţa are prioritate!”. Iată mai jos o imagine relevantă. 

Sau poate tocmai acest indicator, cu mesajul lui apocaliptic, i-o fi DISTRUS atenţia deputatului?... :))

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite