FOTO Autostrada Ploieşti-Bucureşti a ajuns în Sectorul 2. Perspectiva ambuteiajelor suplimentare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Autostrada urbană” care leagă A3 de Capitală este aproape gata, dar autorităţile încă nu au soluţii pentru fluidizarea circulaţiei la intrarea în oraş. Cea mai afectată de ambuteiaje va fi zona Fabrica de Glucoză.

Prima autostradă urbană din România este aproape de finalizare. Vestea însă nu este neapărat îmbucurătoare. Asta pentru că, deocamdată, autorităţile nu întrevăd soluţii rapide pentru fluidizarea traficului rutier în zona Petricani din sectorul 2, unde se termină drumul de viteză.
Pe hârtie, lucrurile arată bine: şoseaua va fi iluminată în întregime, va avea trei benzi pe sens - plus una de urgenţă şi panouri fonoabsorbante, pentru ca traficul să nu-i deranjeze prea mult pe riverani. Viteza permisă va fi de 100 de kilometri pe oră.

Principala problemă este că traficul se va gâtui în strada Fabrica de Glucoză – cu o singură bandă pe sens –  care se intersectează acum cu strada Petricani şi care curând se va intersecta şi cu autostrada. Lărgirea acestei artere, anunţată încă de acum câţiva ani, întârzie deocamdată. Primăria Capitalei nici măcar nu a reuşit să finalizeze exproprierile prevăzute în acest proiect.

Poliţia Rutieră nu a fost întrebată 

Deocamdată, Poliţia Rutieră nu a fost consultată asupra posibilelor soluţii pentru evitarea ambuteiajelor din zona Petricani, după ce autostrada urbană va deschisă traficului.

„Se va realiza mai întâi un studiu cu valorile de trafic, pe care trebuie să-l facă Primăria Capitalei, nu Poliţia Rutieră. Până acum, cei de la Primărie nu au întrebat Poliţia despre cum se va fluidiza traficul după ce autostrada urbană va fi deschisă. Ce pot să spun este că Poliţia Rutieră va monitoriza zona în permanenţă, ca şi până acum. Cu siguranţă, vor fi adoptate unele soluţii, precum sensuri giratorii sau semafoare inteligente“, au explicat, pentru „Adevărul“, oficiali din Brigada de Poliţie Rutieră a Capitalei.

Poliţia Rutieră are doar rol consultativ în adoptarea unor soluţii pentru trafic. „Poliţia Rutieră are un reprezentant în Comisia tehnică de circulaţie, dar are doar un rol consultativ. Noi facem doar recomandări pentru siguranţa traficului şi fluidizarea circulaţiei. Dar, de punerea lor în practică se ocupă Primăria Capitalei”, spun sursele. 

Reprezentantul Poliţiei anticipează o creştere a valorilor de trafic, în condiţiile în care şi în prezent zona Petricani este sufocată la mai toate orele. „Acolo, în zona Petricani, e o mare problemă şi acum,  mai ales la trecerea la nivel cu calea ferată. De multe ori, barierele alea ori se ridică, ori nu se ridică... Poliţia Rutieră a trimis de fiecare dată oameni acolo. Bariera aia e o nenorocire, care ne-a creat probleme de multe ori. Jumătate e la Ilfov, jumătate e la Capitală. E o zonă de tranzit, iar traficul este aşa cum este“, mai spun specialiştii.

Şi Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), spune că soluţiile trebuie găsite de Primăria Capitalei. „Problema este la Primăria Capitalei, este pe teritoriul ei. Pe noi nu ne-a întrebat nimeni. Autostrada a fost calculată la anumite valori de trafic, vom vedea ce va fi după ce va fi deschisă. La intrare în Bucureşti va fi o intersecţie în T, adică o intersecţie semaforizată. Pot fi găsite şi alte soluţii, precum giratorii, benzi de repliere sau de accelerare, dar asta trebuie să stabilească Primăria Capitalei“, a spus Alin Şerbănescu.

Ce mai este de făcut 

Lucrările ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului, dar rămâne de văzut dacă constructorii îşi vor respecta angajamentul. Concret, autorităţile mai au de făcut câteva expropieri, pentru a ridica trei poduri. Totodată, până la sfârşitul acestei luni, constructorul va reuşi mutarea liniilor electrice.

Prima autostradă urbană din România va începe de la intersecţia străzii Fabrica de Glucoză cu strada Petricani şi va avea aproape 6 kilometri.  Costurile totale se ridică la aproape 35 de milioane de euro. În aceşti bani intră şi construirea nodului rutier de pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, lângă localitatea Moara Vlăsiei.

Când va fi lărgită strada Fabrica de Glucoză

Pentru lărgirea străzii Fabrica de Glucoză, între strada Petricani şi Bulevardul Barbu Văcărescu, se vor expropria 34 de proprietăţi, valoarea estimată fiind de circa 50 de milioane de lei. 

Exproprierile nu au fost încă finalizate, dar primarul Gabriela Firea a semnat, pe 22 iunie 2017, contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a străzii, ce presupun lărgirea arterei la două benzi pe sens, amenajarea de trotuare şi parcări. Valoarea contractului este de 48,22 milioane de lei (aproximativ 10,5 milioane de euro). Lucrările vor fi executate de asocierea formată din SC Tracon SRL, Straco Grup SRL şi SC Primacons Group SRL. Durata de execuţie este de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

„Concret, lucrările care vor fi executate în cadrul acestui cont ract sunt: lărgirea la 4 benzi a 1,8 km de stradă, câte 2 benzi pe sens de câte 3,5 m, realizarea trotuarelor cu o lăţime de 4,5 m; reconfigurarea intersecţiilor pe care strada Fabrică de Glucoză le traversează şi racordarea la viitoarea intersecţie cu sens giratoriu a autostrăzii A3 Bucureşti-Ploieşti-Braşov; asigurarea scurgerii apelor pluviale prin realizarea unei canalizări pluviale precum şi prin repoziţionarea gurilor de scurgere existente; reamenajarea spaţiilor verzi; modernizarea iluminatului stradal“, precizează Primăria Capitalei.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite