Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor: „Reabilitarea centurii Bucureştiului, în discuţie cu partenerii chinezi”

Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor: „Reabilitarea centurii Bucureştiului, în discuţie cu partenerii chinezi”

Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor. FOTO: Arhivă Adevărul.

Încă un proiect de infrastructură discutat cu mai multe companii din China este şi reabilitarea centurii Bucureştiului, a anunţat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, marţi seară, la postul Realitatea TV.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pe lângă planurile de realizare a unei linii feroviare de mare viteză pe ruta Viena - Bucureşti - Constanţa, oficialul român a precizat că a purtat discuţii cu firmele chineze, prezente marţi la Forumul Economic şi Comercial China-Europa Centrală şi Est, despre iniţierea unui proiect de reabilitare a centurii Bucureştiului, în vederea fluidizării traficului.

„Ar fi foarte util pentru zona Bucureşti - Ilfov să reabilităm centura feroviară, inelul feroviar din jurul Bucureştiului, sigur, cale ferată convenţională. Acest inel feroviar este în momentul de faţă subutilizat. Este utilizat doar pentru transportul de marfă, dar în condiţii destul de precare, însă are un potenţial foarte mare pentru că există deja în discuţie un proiect de transport integrat pentru această zonă, care să fluidizeze traficul dinspre Ilfov în interiorul Bucureştiului şi invers”, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, la postul Realitatea TV.

Planul iniţial anunţat de ministru cuprinde realizarea unor conexiuni între staţiile trenulurilor de călători, care ar funcţiona pe traseul centurii Capitalei, şi staţiile RATB sau de metrou.

„Acest inel va da posibilitatea trenurilor de călători să ruleze pe acest traseu. Sunt 12 staţii care pot fi reabilitate, care să conecteze efectiv Ilfov şi Bucureşti pe rutier, fiecare staţie să aibă conexiune cu o linie RATB sau metrou, în aşa fel încât traficul infernal să fie degrevat şi să existe o fluiditate între cele două regiuni. Şi acest proiect este în discuţie cu chinezii. Se poate realiza suficient de repede, în condiţiile în care centura rutieră din jurul Bucureştiului este foarte greu de utilizat”, a mai declarat Ramona Mănescu la Realitatea TV.


Citeşte şi:

Ramona Mănescu vrea să atragă investitori chinezi pentru tren de mare viteză de la graniţa cu Ungaria până la Constanţa. Costul: 11 miliarde de euro

România vrea să atragă investitori chinezi în mai multe proiecte de transport, prioritară fiind realizarea unei linii feroviare de mare viteză de la graniţa cu Ungaria până la Constanţa, prin Bucureşti, având un cost estimat de 11 miliarde euro, a declarat Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.
 
 
Cu toate că premierul Chinei, Li Keqiang, a indicat România drept poartă de intrare pentru chinezi în Europa, oficialii din Bulgaria au promis un „acces mai uşor“ prin ţara vecină spre piaţa europeană.
 

 

citeste totul despre: