Încă un pasaj în planurile Primăriei Capitalei: „Va rezolva toate ambuteiajele din intersecţiile de pe Ştefan cel Mare“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reprezentanţii Municipalităţii spun că pasajul de la Şoseaua Ştefan cel Mare va rezolva problemele din intersecţii. FOTO Adevărul
Reprezentanţii Municipalităţii spun că pasajul de la Şoseaua Ştefan cel Mare va rezolva problemele din intersecţii. FOTO Adevărul

Pe lista de priorităţi a Primăriei Capitalei va intra, de îndată ce va fi obţinută finanţarea, construirea pasajului menit să fluidizeze traficul din intersecţiile Şoselei Ştefan cel Mare cu Calea Dorobanţilor, Calea Floreasca şi cu Strada Barbu Văcărescu. Pasajul face parte din inelul principal de circulaţie, inclus în Planul de Mobilitate al Bucureştiului.

„Conform planului nostru de mobilitate, trebuie să construim un pasaj care să rezolve problemele din toate acele intersecţii de pe Şoseaua Ştefan cel Mare: cu Dorobanţilor, cu Floreasca, cu Barbu Văcărescu şi Tunari, pe partea cealaltă. Proiectul este pus în planul de finanţare europeană şi, în momentul în care vom obţine banii, vom efectua şi studiile de fezabilitate, iar în funcţie de ele vom stabili dacă va fi vorba de pasaj subteran sau suprateran“, a declarat Ion Dedu, directorul executiv al Direcţiei de Transporturi a Primăriei Bucureşti, pentru adevarul.ro.

Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi, potrivit lui Ion Dedu, face parte din strategia municipalităţii de a descongestiona traficul din centru prin redirecţionarea circulaţiei pe inele. Lucrarea este parte a proiectului inelului principal de circulaţie al Capitalei, o „autostradă“ rapidă care va înconjura centrul oraşului şi care, potrivit reprezentanţilor municipalităţii, va garanta dispariţia ambuteiajelor.

Lucrările în curs de pe inelul principal

Proiectul va fi primul pe lista de priorităţi a Primăriei, după ce vor fi terminate alte lucrări în curs, reprezentând una din zonele cele mai importante şi problematice, alături de cea de la Bulevardul Ferdinand I, potrivit lui Ion Dedu. În momentul de faţă se lucrează la trei alte puncte care fac parte din inelul principal de circulaţie: modernizarea pasajului Muncii, pasajul de la Piaţa Sudului.

ONG-urile: „Nu pasajele sunt soluţia“

Potrivit lui Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul“, principiul pe care se bazează proiectul inelului principal este unul corect, întrucât încurajarea traficului pe inele poate duce la fluidizarea traficului, dar de preferat ar fi ca acest pasaj să fie subteran şi nu suprateran.

Cu toate acestea, explică Ana Drăguţescu, reprezentant al Asociaţiei pentru Tranziţie Urbană, construirea acestor pasaje nu va rezolva problema traficului în Bucureşti, pentru că în loc să îl diminueze, îl intensifică: „Construirea pasajelor subterane ar fi o soluţie bună dacă zonele de la suprafaţă ar fi transformate în zone pietonale, dar ei menţin circulaţia şi la nivel. Încurajarea circulaţiei nu poate rezolva fluidizarea traficului. Nu putem construi pasaje peste tot, iar în ceea ce îl priveşte pe cel de la Şoseaua Ştefan cel Mare, nici măcar nu este vorba de o zonă periferică, este chiar centrul Bucureştiului. Aducem maşinile în centru şi trimitem oamenii pe sub pământ, ca în cazul pasajului pietonal de la Piaţa Romană“.

Din punctul de vedere al Anei Drăguţescu, aceste proiecte de infrastructură sunt doar mijloace de absorbit sume imense de bani, care nu ţin cont de îmbunătăţirea calităţii vieţii bucureştenilor şi care nu fac parte dintr-o abordare integrată.

Pe aceeaşi temă: 

Sorin Oprescu, primarul-pasaj: cum s-a transformat o lucrare „extrem de complicată“ în realitate şi care sunt pasajele contestate de ONG-uri

VIDEO Proiectul pasajului pietonal subteran de la Piaţa Romană a fost aprobat. Cum se va schimba piaţa

Ordinul Arhitecţilor Bucureşti: „Pasajul rutier Piaţa Presei este inutil funcţional şi fundamental nociv. PMB are o atitudine ostilă”

Marile lucrări de infrastructură programate de Primăria Generală pentru 2013

Cel mai mare proiect de infrastructură făcut din bani europeni, Pasajul subteran de la Piaţa Sudului, primeşte finanţarea

Pasajele lui Oprescu: unul nou, altul lăsat baltă

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite