Guvernanţii vor metrou până la ieşirile Capitalei spre autostrăzi. Doar că A 3 se opreşte în câmp

0
Publicat:
Ultima actualizare:
harta centura bucuresti autostrazi

Guvernul Dăncilă şi-a propus ca până la sfârşitul mandatului să demareze studiile pentru găsirea de „noi rute de metrou care să creeze inelul interior al Bucureştiului şi să lege toate ieşirile aferente autostrăzilor adiacente Bucureştiului”. Doar că A3 este neterminat, lucrările oprindu-se în plin câmp, inelul exterior al capitalei nu e gata, iar finalizarea Magistralei 5 este tărăgănată de cel puţin 2 ani.

Actualul guvern s-a angajat, prin programul său de guvernare, să demareze de urgenţă „studii pentru găsirea de noi rute de metrou care să creeze inelul interior al Bucureştiului şi să lege toate ieşirile aferente autostrăzilor adiacente Bucureştiului, făcând ca traficul auto care intră în Bucureşti să fie diminuat”. Lăudabilă intenţie, doar că, exceptând ieşirea spre A1, care are deja metrou de pe vremea regimului comunist, în momentul de faţă celelalte proiecte sunt inaplicabile: lucrările la A3 se opresc în plin câmp, nefiind finalizat nici măcar inelul exterior al centurii Bucureştiului.

În plus, lucrările la Magistrala 5, cea care ar urma să lege Dr. Taberei de Universitate şi care ar fi trebuit finalizate în 2015, ar putea fi gata abia în 2020, potrivit aceluiaşi document.

Magistrala 1 Mai – Otopeni, pentru care foştii guvernanţi se angajau că va fi gata până în 2020, este estimată a fi dată în circulaţie abia în 2022...

Iată ce scriu guvernanţii în programul lor, la capiitolul „Transportul cu metroul”: „Guvernul susţine investiţiile în infrastructura de transport cu metroul în vederea creşterii gradului de siguranţă şi confort precum şi a gradului pentru transfer şi decongestionarea traficului. Avem în vedere modernizarea magistralelor de metrou, finalizarea proiectelor începute şi oferirea unor servicii de calitate şi sigure, ţinând cont de faptul că în ultimii 20 de ani zonele industriale s-au reconfigurat - precum şi dezvoltarea altor linii de legătură cu zonele industriale nou create”. 

"În vederea atingerii acestor măsuri", Guvernul propune următoarele obiective de investiţii: 

Ø Linia de metrou Magistrala 5 – Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei - Proiect fazat (413, 69 mil Euro, FEN +BS). Perioada: 2018-2020. 

Ø Îmbunătăţirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2 Berceni- Pipera – Proiect fazat (125,72 mil. Euro, FEN +BS). Perioada: 2018-2020.

 Ø Magistrala 4 Racordul 2 Secţiunea Parc Bazilescu - Străuleşti – Proiect fazat (72,69 mil. Euro, FEN +BS). Perioada: 2018. 

Ø Magistrala 6 - 1 Mai - Otopeni (14,2km; 9 statii; 9 trenuri) – (1.084,00 mil Euro, FEN+BS). termen 2018-2022.

Ø Magistrala 5 - Sectiunea Eroilor (PS Opera) - Universitate - Piata Iancului (4,5km; 5 statii) (423,60 mil Euro, FEN+BS). Termen 2019-2022.

Ø Finalizarea instalatiilor de acces la metrou (21,82 mil Euro, FEN+BS) Termen 2018. 

Ø Înnoirea parcului de material rulant. Finalizarea documentatiei si demararea procedurilor de achiziţii Termen 2018.

Ø Demararea de urgenţă a unor studii pentru găsirea de noi rute de metrou care să creeze inelul interior al Bucureştiului şi să lege toate ieşirile aferente autostrăzilor adiacente Bucureştiului, făcând ca traficul auto care intră în Bucureşti să fie diminuat.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite