FOTO Cum vom circula cu bicicleta în Capitală, în 2015

FOTO Cum vom circula cu bicicleta în Capitală, în 2015

Bicicliştii vor avea aproape 100 de kilometri de piste până la sfârşitul anului 2015 FOTO Arhivă

Primăria Capitalei va demara în luna iulie un amplu proiect de amenajare a 100 de kilometri de piste pentru biciclişti, urmând ca lucrările să se încheie spre sfârşitul anului viitor. Pentru realizarea noilor piste, Primăria Capitalei a primit circa 10 milioane de euro de la Guvern.

Ştiri pe aceeaşi temă

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, ieri, că în luna iulie vor începe lucrările de amenajare a unei noi reţele de transport cu bicicleta în zona centrală a oraşului. Aceasta va fi realizată cu 10 milioane de euro, bani pe care municipalitatea îi primeşte de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, din tranzacţionarea certificatelor de gaze cu efect de seră.

„Ca ministru al Mediului, sunt obligat să fac referire, în primul rând, la beneficiile de mediu ale proiectului, fapt pentru care a şi primit finanţarea. Este evident însă că avantajele sunt multiple: eliberarea marilor bulevarde de maşini, îmbunătăţirea stării de sănătate a bucureştenilor care vor alege bicicleta, precum şi creşterea siguranţei în trafic pentru biciclişti. Să nu uităm: o bicicletă în plus în Bucureşti înseamnă o maşină în minus“, a declaratAttila Korodi.

61 de artere incluse în proiect

Proiectul pe care l-a prezentat primarul Sorin Oprescu, ieri, în prezenţa ministrului Mediului, Attila Korodi, şi a reprezentanţilor organizaţiilor nonguvernamentale de profil este destinat încurajării transportului alternativ urmează să fie realizate pe cele două axe principalele ale oraşului: Nord – Sud şi Est – Vest.

„Bucureştiul are nevoie să investească pentru reducerea emisiilor de noxe, pentru a descuraja folosirea automobilelor individuale şi pentru a oferi ca alternativă un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia, precum şi pentru încurajarea folosirii bicicletelor“, a declarat Sorin Oprescu.

De asemenea, reţeaua de transport alternativ va acoperi 61 de artere de circulaţie. Totodată, în proiect se specifică faptul că vor fi deschise 18 centre de închiriere a bicicletelor, 78 de parcări private pentru biciclete, dar şi un centru de monitorizare – coordonare.

Dezbateri cu ONG-urile

Potrivit edilului-şef, pistele bicicliştilor se vor întinde pe circa 100 de kilometri şi vor fi amenajate atât pe partea carosabilă, cât şi pe trotuare, iar o parte dintre cele vechi, care în perioada 2012-2013 au fost declarate neconforme de Brigada Rutieră, vor fi incluse în noul proiect al municipalităţii. 

„De prin 2007, primarii se laudă că fac piste. Banii s-au cheltuit, însă ele nu pot fi folosite în siguranţă. OPTAR, o asociaţie care militează pentru încurajarea mersului cu bicicleta, a fost obligată să pună presiune pe autorităţi pentru ca legea să fie respectată în cazul pistelor periculoase pentru pietoni şi biciclişti. Acesta este motivul pentru care Brigada Rutieră a solicitat desfiinţarea pistelor din Bucureşti“, scrie Marian Ivan, preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), pe blogul său de pe www.adevarul.ro.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a mai spus că pentru ajungerea la un consens asupra soluţiilor tehnice de realizare a pistelor, executivul Primăriei este dispus să dezbată cu ONG-urile de profil modul în care vor fi amplasate acestea, modul de semnalizare, dar şi diminesiunile noilor piste.

citeste totul despre: