Primăria Capitalei dă din nou cu pista-n gard. Bicicliştii: Nevăzătorilor li s-a luat dreptul de a merge pe aici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noile piste pentru biciclişti amenajate pe mai multe bulevarde din Capitală i-au scandalizat încă o dată pe susţinătorii transportului alternativ. După ce pistele vechi au fost declarate nefuncţionale de Brigada Rutieră, noile benzi fie sunt prea înguste, fie ajung aproape de gard.

Ultimele piste amenajate de Primăria Capitalei pe bulevardele Liviu Rebreanu şi Uranus, dar şi pe Calea Victoriei, în noile proiecte de infrastructură din Capitală, cu investiţii totale de circa 48 de milioane de euro, au stârnit din nou nemulţumirile bicicliştilor. Aceştia susţin că, după ce Primăria a reuşit, la finele lui 2012, „performanţa” de a forţa Brigada Rutieră să declare peste o sută de kilometri de pistă drept inutilizabile, fiind făcute după planuri considerate nesigure, acum s-a reînceput trasarea unor căi care nu respectă strandardele în vigoare.

Una dintre cele mai mari probleme semnalate de biciclişti este cea de pe bulevardul Liviu Rebreanu din Sectorul 3 al Capitalei. Aici, pistele, care au până într-un metru lăţime, au fost marcate pe trotuare, la doar câţiva centimetri de gardurile care împrejmuiesc Parcul Titan sau zona verde de lângă carosabil. „Sunt foarte înguste şi, în unele zone, sunt făcute lângă gard. Practic, e imposibil să mergi pe acolo”, ne spune un biciclist.

image

În unele zone, direcţia pistei este schimbată brusc, un alt lucru contestat de reprezentanţii bicicliştilor FOTO Marian Iliescu

Se ciocensc cu nevăzătorii

La rândul lui, Marian Ivan, reprezentantul Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), spune că pistele amenjate pe Buleverdul Liviu Rebreanu nu au fost făcute conform normelor în vigoare: „Una dintre marile probleme ale pistelor din zonă este locul în care au fost făcute. Spre exemplu, persoanele nevăzătoare au obiceiul să meargă pe lângă gard, pentru că nu există un culoar pentru oamenii cu aceste dizabilităţi. Acum, când pista pentru biciclişti a fost amenajată lângă gard, persoanelor nevăzătoare le-a fost luat dreptul de a circula pe acolo“.

image

La câţiva metri distanţă de o staţie RATB, pista a fost amenajată lângă un gard, dar reprezentanţii OPTAR spun că trebuia să fie o distanţă minimă de jumătate de metru în gard şi pistă, potrivit legii FOTO Marian Iliescu

Mai mult decât, reprezentantul OPTAR spune că pista destinată bicicliştilor nu poate fi amenajată la o distanţă mai mică de jumătate de metru de un obstacol. „În ceea ce priveşte intrările sau ieşirile din parcuri, legea spune că pista ar trebui să fie amenajată la o distanţă de 1,5 metri de intararea în parc“, susţine Ivan.

image

Aici se află o staţie RATB, iar pista este făcută chiar lângă gardul înalt care înconjoară Parcul Titan FOTO Marian Iliescu

În replică, într-un răspuns oficial semnat de Primăria Capitalei, trimis pentru „Adevărul”, autorităţile susţin că amenjarea pistei în acest loc era cea mai potrivită soluţie: „Având în vedere că în zonă se află o staţie RATB, pista de biciclete nu putea fi trasată pe carosabil sau la bordură, întrucât ar fi existat un conflict între bicilişti şi călătorii care urcă sau coboară din autobuz. În ceea ce priveşte gardul viu, acesta trebuie întreţinut corespunzător de către ADP-ul de Sector“.

Depăşirea interzisă

Şi noile piste apărute pe Bulevardul Uranus din Capitală sunt desfiinţate de biciclişti. După inaugurarea tronsonului, făcută la începutul anului de edili, bicicliştii au analizat fiecare metru de pistă trasată pe partea carosabilă, ajungând la concluzia că şi aici au fost ignorate normele europene. 

Mai exact, spun susţinătorii transportului alternativ, unele semafoare nu ar fi amplasate în locuri potrivite, iar stâlpii din plastic care mărginesc banda îi încurcă la pedalat, fiind montaţi prea aproape, făcând depăşirea imposibilă. Irina Zamfirescu, reprezentanta Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti, susţine că şi pistele amenajate aici sunt destul de înguste, iar depăşirea este imposibilă deoarece există doar câte o bandă de mers.

image

Biciliştii susţin că pista amenajată pe Calea Victoriei, momentan neinaugurată, este soluţia potrivită pentru Capitală FOTO Marian Iliescu

În schimb, pista destinată bicicliştilor care urmează să fie inaugurată pe Calea Victoriei din Capitalei, arteră care a intrat într-un amplu proces de modernizare, pare să fie realizată mult mai eficient decât celelalte. „Aici, marele avantaj este că pista a fost realizată pe dublu sens, fiind cel mai eficient mod de a folosi spaţiul din Bucureşti. Desigur, momentan nu este o pistă, ci un şantier. Să vedem cum va fi după inaugurare“, a mai spus Marian Ivan.

Proiectul de 10 milioane de euro, suspendat

Deşi Guvernul a alocat, în primăvară, zece milioane de euro Primăriei Generale pentru realizarea unui sistem de transport alternativ, proiect aprobat în Consiliul General al Municipiului Bucureşti, investiţia e suspendată la solicitarea Prefecturii Bucureşti.

Citeşte şi:

Unde pedalează bucureştenii: un traseu minunat care trece pe marginea Lacului Snagov

Sub Balta Văcăreşti din Capitală ar putea fi construit un acvariu din care oamenii să privească viaţa subacvatică

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite