Cum arăta prima maşină a Primăriei Capitalei. Îi plimba pe cei mai importanţi oameni din oraş şi tracta gunoiul spre periferie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşina achiziţionată de Primăria Bucureştiului FOTO Eduard Enea
Maşina achiziţionată de Primăria Bucureştiului FOTO Eduard Enea

În urmă cu mai bine de un secol, traficul din Bucureşti nu era un chin aşa cum se întâmplă în zilele noastre. Maşinile erau destul de puţine şi nu semănau mai deloc cu cele pe care suntem obişnuiţi să le vedem azi pe străzi.

„Adevărul“ vă prezintă astăzi două dintre cele mai importante maşini care în urmă cu multă vreme făceau senzaţie pe străzile Bucureştiului şi atrăgeau toate privirile.

Un autoturism care a făcut istorie pe străzile Bucureştiului stă astăzi expus la parterul Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida, fiind achiziţionat de Primăria Capitalei. Automobilul Gardner Serpollet se pare că a fost fabricat în anul 1900 şi adus direct la sediul Primăriei Bucureşti.

Iniţial, maşina a fost cumpărată pentru a-i transporta pe cei mai importanţi oameni in primărie la diferite evenimente, dar ulterior aceasta a fost folosită pentru a tracta căruţele de gunoaie dintre rampă şi gropile aflate la marginea oraşului.

Bazil Assan a fost cunoscut, printre altele, şi pentru faptul că a fost primul bucureştean care a avut un autoturism personal (foto jos)

image

În acea vreme, Bucureştiul era un oraş în care nu vedeai maşini circulând pe străzi şi autoturismele personale erau un lux la care mulţi nici nu puteau să viseze.  

Chiar şi aşa, automobilul care i-a aparţinut lui Assan, o adevărată bijuterie pe patru roţi, a creat un conflict impresionat. Pentru că prinţul George Valentin Bibescu dorea ca automobilul lui să fie primul înmatriculat, dar vehiculul lui Assan primise deja numărul 1, Prefectura Capitalei a găsit o soluţie de compromis, înregistrând autoturismul prinţului cu numărul zero. Astfel, toată lumea a fost fericită.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite