Bucureştiul va avea telegondole. Consilierii au aprobat o linie de transport suspendat cu telecabine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bucureştiul va avea un sistem de transport suspendat
Bucureştiul va avea un sistem de transport suspendat

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat, sâmbătă, un proiect prin care ar urma să fie realizată de linie de transport suspendat, cu telecabine, pe fonduri europene. Asta în urma unei invitaţii pe care Bucureştiul a primit-o de la compania Overland Transport Systems din Anglia, în luna februarie, la recomandarea Comitetului Regiunilor de Bruxelles. Alte trei oraşe au fost propuse pentru acest proiect: Cluj-Napoca, Budapesta şi Chişinău.

Proiectul de hotărâre privind participarea Bucureştiului la acest proiect european, aflat pe ordinea de zi a şedinţei CGMB de sâmbătă, a fost aprobat cu 30 de voturi „pentru“ şi 15 abţineri.

„Este o hotărâre a Uniunii Europene prin care s-a ajuns la concluzia că acest lucru ar rezolva multe probleme şi pentru acest lucru există o finanţare mare. Hai să încercăm să vedem ce se întâmplă. Dacă vom putea să o facem, încă nu se ştie unde. Ar putea să se întâmple maxim două lucruri: unul ar fi că o să se plimbe numai politicienii, să ajungă mai repede la serviciu, iar cel de-al doilea că se vor plimba curajoşii“, a spus primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Potrivit hotărârii de consiliu, municipalitatea a primit, în luna februarie, de la compania Overland Transport Systems (OTS) din Anglia, urmare a unei recomandări a Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, invitaţia de a participa la proiectul „Overland Transport Systems - Sisteme de Transport Suspendate“.

Astfel, Municipiul Bucureşti a fost invitat să aplice pentru fonduri europene în vederea realizarii sistem de transport suspendat, ce are capacitatea sa transfere un mare număr de călători în interiorul şi împrejurul oraşului.

„Proiectul, aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti, oferă municipalităţii posibilitatea de a participa la selecţia organizată la Bruxelles, implementarea acestuia fiind condiţionată de decizia reprezentanţilor de la Bruxelles. Dacă Bucureştiul va fi selectat pentru implementarea proiectului, municipalitatea va aplica pentru obţinerea finanţării puse la dispoziţie de Uniunea Europeană“, a declarat, pentru Mediafax, Ion Dedu.

Alături de Bucureşti, alte trei oraşe au fost propuse pentru implementarea acestui proiect, respectiv Cluj-Napoca, Budapesta şi Chişinău.

10 kilometri, traseul proiectului-pilot

Proiectul-pilot are în vedere un traseu pe o distanţă de maxim 10 kilometri. Cabinele vor putea să transporte cel mult patru persoane sau un scaun cu rotile şi o persoană, maxim două. Greutatea maximă ce va putea fi transportată este de 400 de kilograme, viteza medie de transport, de 50 de kilometri pe oră, iar numărul maxim al călătorilor transportaţi pe oră, pe fiecare direcţie de mers - de aproximativ 5.000 de persoane.

„Ţinând cont de faptul că reţeaua este în dezvoltare, ea va oferi o varietate de destinaţii pe măsură ce avansează, dar în comparaţie cu traficul rutier urban pe căile suspendate se va rula neîntrerupt către staţia de destinaţie aleasă. Sistemul va fi proiectat la cele mai înalte standarde de siguranţă şi va fi rapid, confortabil şi energo-eficient (sistem electric)„, se arată în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre.


 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite