Nu noi suntem restanţierii!

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Începând cu data de 1 mai, adică de astăzi, în Republica Moldova intră în vigoare politica bugetar-fiscală pentru anul 2015, elaborată de către Ministerul Finanţelor şi adoptată de Guvernul Gaburici. Astfel, pe lângă multe alte modificări, este prevăzut faptul că şoferii vor plăti mai mult pentru taxa de drum cu aproape 50 %.

Astfel, în funcţie de capacitatea motorului, taxa va varia. De exemplu, şoferii care conduc o maşină cu volumul motorului de 1.500 de centimetri cubi vor plăti 900 de lei, cu 300 mai mult decât în 2014. Potrivit unor calcule, această majorare ar aduce un profit de aproape un miliard de lei.

Zeci de persoane au făcut ieri codă la staţiile de testare auto, ca să achite această taxă, cu preţul vechi. Era ca în luna februarie, când se anunţa că „de mâine, se scumpesc produsele alimentare”, iar oamenii au făcut „panică în magazine”. Acelaşi lucru l-au făcut la benzinării, unde, cu o zi înainte ca produsele petroliere să se scumpească, şoferii goleau rezervele companiilor petroliere. Oare ce mai urmează? La ce produse vom mai fi nevoiţi să mai facem cozi, dragi guvernanţi, în viitorul apropiat?...

Înţelegem argumentul, precum că „dacă vreţi drumuri bune, trebuie să plătiţi”. Dar oare când n-am plătit noi? De fapt, întrebarea se pune altfel: oare noi, plătitorii de taxe, suntem restanţieri ori voi, cei care promiteţi, cel puţin o dată la patru ani, că „va fi mai bine”, dar, de fapt, ne convingem de contrariul? Construiţi câte un kilometru de drum în câţiva ani, apoi tăiaţi panglici şi vă lăudaţi cu acest lucru trei ani. Avem noroc de faptul că se mai reabilitează drumuri „finanţate de poporul american”.

Uitaţi-vă, de exemplu, la această porţiune de drum naţional, care leagă raioanele Nisporeni şi Ungheni. Sunt, pare-mi-se, un kilometru şi câteva sute de metri de drum dezastruos, pe care circulă zilnic microbuze, autobuze, maşini. O palmă de drum, pentru care nu găsiţi bani să o reparaţi, dar găsiţi diverse motive: ba nu a fost aprobat bugetul, ba suma propusă de agenţii economici e prea mare, ba nu reprezintă o prioritate etc. De mai bine de două decenii drumul este aşa, deşi e situat între două localităţi (s.Bărboieni, Nisporeni - s.Frăsineşti, Ungheni), în care traseele au fost reparate.

drum barboieni frasinesti
drum barboieni frasinesti nisporeni ungheni
drum barboieni frasinesti nisporeni ungheni
drum barboieni frasinesti nisporeni ungheni
drum barboieni frasinesti nisporeni ungheni
drum barboieni frasinesti nisporeni ungheni
Opinii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite