INTERVIU Tudor Ştefan: „Civic Fest prezintă şi generează noi idei, proiecte şi oportunităţi pentru a produce o schimbare spre binele tuturor“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Organizatorul Civic Fest, Tudor Ştefan, a dezvăluit cu o zi înainte de începerea festivalului o parte dintre surprizele şi premierele care vor fi împărtăşite participanţilor celui mai important eveniment civic din Republica Moldova

Din punctul dumneavoastră de vedere, cu ce va fi diferită ediţia din acest an a Civic Fest, faţă de cea de anul trecut?

Am fost plăcut impresionat că ideea noastră de a organiza un asemenea eveniment acum un an fost susţinută, atât de partenerii noştri din Moldova, Fundaţia Est Europeană, cât şi din Europa, Fundaţia ERSTE, fapt pentru care le suntem foarte recunoscători. Iată de ce la a doua ediţie am dat curs solicitărilor participanţilor de anul trecut, care îşi doresc mai multă instruire şi dezvoltarea capacităţilor în anumite domenii. Civic Fest 2014 va cuprinde, în exclusivitate, mai multe premiere de excepţie: o sesiune inedită de Open Space, cu master class-uri şi ateliere specializate, lansarea unei campanii de colectare de fonduri pentru susţinerea educaţiei incluzive în ţara noastră şi reunirea reprezentanţilor celor mai importante companii private şi proiectelor lor sociale.

Prin ce consideraţi că merită ca publicul din Chişinău şi din ţară să participe la Civic Fest?

Civic Fest este conceput să prezinte, promoveze şi să genereze noi idei, proiecte şi oportuniţăţi pentru a produce o schimbare spre binele tuturor. Astfel, dorim să creăm o sinergie între sectorul non-guvernamental şi reprezentanţii instituţiilor de stat, ai administraţiei publice centrale şi locale, ai celor mai importante companii private şi comunităţii internaţionale şi diplomatice. Această platformă susţine excelenţa, dialogul civic şi bunele practici, iată de ce un cetăţean activ trebuie să se regăsească pe această scenă.

Dacă ar fi să trasăm un numitor comun specific al organizaţiilor non-guvernamentale care activează în Republica Moldova, care ar fi acesta?

Din câte ştiu, sunt înregistrate peste 7.000 de ONG-uri, dar nu toţi, din păcate, sunt activi. Aici, cred că e nevoie de acţiune, asta dacă ne dorim un alt nivel de viaţă, ar trebui să acţionăm, să creăm noi proiecte şi idei. Cam aceasta şi este diferenţa dintre societatea civilă din UE şi Moldova, ei acţionează, iar noi rămânem în aşteptarea lui Godot.

Care consideraţi că este cel mai important proiect pe care l-aţi desfăşurat anul acesta împreună cu organizaţia pe care o reprezentaţi?

Avem şi alte activităţi, dar Civic Fest rămâne proiectul nostru de suflet şi cred că reprezintă cartea de vizită Synergetica Eur/Est. La această ediţie vom prezenta mai multe premiere şi prezentări inedite, dar vom lansa şi un proiect nou în parteneriat cu Alianţa ONG-urilor active în domeniul Protecţiei Sociale a Copilului şi Familiei (APSCF). Este vorba de campania de colectare a fondurilor pentru a susţine educaţia incluzivă din Republica Moldova: „O şcoală pentru toţi!” Susţinem împreună educaţia incluzivă.


Cât de deschişi sunt agenţii economici din Republica Moldova spre a susţine iniţiativele de responsabilitate socială? Din punctul dumneavoastră de vedere ce i-ar determina să direcţioneze bugete mai substanţiale către sectorul CSR?

Sectorul privat are propriile proiecte şi inţiative de responsabilitate socială, iar ele sunt diferite pentru fiecare agent în parte, conform strategiei şi posibilităţile companiei. Dar cred că ei ar fi şi mai generoşi dacă ar exista şi iniţiative pe măsură. Apropo, dacă doriţi să ştiţi mai multe despre iniţiativele business-ului nostru în CSR, veniţi pe 26 septembrie la Civic Fest, la o lecţie a celor mai importanţi actori din mediul privat: “Responsabilitatea socială – îţi pasă, te implici, acţionezi”.

Putem considera reprezentanţii mass-media cu adevărat deschişi în mediatizarea proiectelor de responsabilitate socială din Republica Moldova?

Ca să reuşeşti să captivezi mass-media ar trebui s-o impresionezi, aşa că ai nevoie de creativitate şi inspiraţie. Un proiect deosebit întotdeauna este curtat de jurnalişti. Nu e vorba de deschidere din partea mass-media, aceasta depinde de conţinutul şi importanţa proiectului CSR. În cadrul Civic Fest 2014 avem peste 30 de parteneri media, care au fost de acord cu mare plăcere sa ne ofere suportul informaţional. În ce ne priveşte, avem o colaborare foarte frumoasă cu mass-media.

Care sunt cele mai importante paneluri de dialog care vor fi abordate în acest an la Civic Fest?

Pentru mine toate sunt importante. Cred că sesiunea Open Space va fi cea mai captivantă, asta pentru că e o premieră pentru Moldova, dar şi interesul participanţilor este foarte mare. Spre exemplu, zilele acestea, doar pentru această sesiune, s-au înscris 28 de voluntari americani de la Corpul Păcii, care abia aşteaptă ziua de 25 septembrie. Ne dorim mult ca formatul Civic Fest să fie cât mai interesant, iar pentru viitor am putea să organizăm tot evenimentul conform Tehnologiei Open Space.

Creaţiile artistice din Republica Moldova pot fi considerate instrumente de influenţă sau de conştientizare asupra problemelor sociale din ţara noastră?

Creaţia este un proces continuu de transformare, dezvoltare şi realizare. Un aspect foarte important pentru schimbarea mentalităţii şi evoluţia conştiinţei societăţii. Din acest considerent, am inclus şi în această ediţie în agenda Civic Fest pentru 24 septembrie un panel special „Conservarea sau transformarea culturii”, unde vom căuta noi forme de comunicare cu societatea împreună cu promotorii culturii noastre. Vă aşteptăm cu drag la cel mai social eveniment al anului!
 

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite