Studiu: Posturile TV afiliate lui Vlad Plahotniuc continuă să o promoveze pe Silvia Radu

Studiu: Posturile TV afiliate lui Vlad Plahotniuc continuă să o promoveze pe Silvia Radu

FOTO privesc.eu

Comportamentul posturilor de televiziune în timpul campaniei electorale este mai bun decât în perioada preelectorală. Excepţie fac patru posturi TV: Prime, Publika, Canal 2 şi Canal 3, care continuă să facă vădit partizanat politic în favoarea unui concurent electoral. Arată raportul nr. II de monitorizare în perioada 11-14 mai, prezentat de către experţii Asociaţiei Comunitatea „WatchDog.MD”.

Ştiri pe aceeaşi temă

Într-o conferinţă de presă la IPN, expertul Valeriu Paşa a spus că au fost monitorizate buletine de ştiri difuzate în prime-time la zece cele mai urmărite posturi TV în ţară. 

Se constată faptul că, în principiu, majoritatea concurenţilor care au desfăşurat acţiuni electorale au fost prezenţi în ştiri, iar raportul dintre ştirile negative şi cele pozitive arată că sunt trei concurenţi electorali care s-au remarcat într-un fel sau altul la posturile TV. Este vorba despre candidatul Partidului Politic Platforma Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, candidatul Partidului Socialiştilor, Ion Ceban, şi candidatul independent Silvia Radu.

Potrivit lui Valeriu Paşa, în cazul lui Ion Ceban, numărul de ştiri pozitive este mai mare decât cel al ştirilor negative. Candidatul PSRM apare în context favorabil în special la postul de televiziune NTV. Într-un context vădit pozitiv este prezentată Silvia Radu, la posturile TV din grupul General Media Group: Prime, Publika, Canal 2 şi Canal 3. Diferită este situaţia lui Andrei Năstase, despre care au fost un număr mare de ştiri negative la aceleaşi posturi de televiziune.

Expertul a mai spus că majoritatea ştirilor difuzate de către televiziunile grupului GMG despre Silvia Radu au fost manipulatorii. Prin conţinutul transmis au indus o anumită opţiune electorală alegătorilor. Deşi au depus declaraţie cu privire la ne-reflectarea campaniei pentru alegerile locale, în fiecare zi aceste posturi TV încalcă declaraţia depusă, reflectând campania prin promovarea concurentului independent Silvia Radu.

Irina Sterpu, expert al Asociaţiei Comunitatea „WatchDog.MD”, a menţionat că au fost delimitate trei tipuri de comportament al televiziunilor în această perioadă. Posturi vădit partizane sunt cele care fac parte din General Media Group şi NTV. Parţial partizanat politic a făcut RTR, care a înregistrat o tendinţă de favorizare a Silviei Radu şi a Reghinei Apostolva, iar neutre au fost Jurnal TV, Moldova 1, TV8 şi Pro TV.

Experţii „WatchDog.MD” au sesizat CCA să sancţioneze televiziunile care au încălcat legislaţia.

 

 

citeste totul despre: