Peste 47.000  de întreprinderi mici şi mijlocii au fost afectate de criza economică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În Moldova există peste 47.000 de întreprinderi mici şi mijlocii, acestea fiind profund afectate de criza economică şi de concurenţa neloială din mediul de afaceri, ceea ce face ca numărul întreprinderilor de acest gen să nu mai crească, iar afacerile să nu să se dezvolte suficient.

Vicepreşedintele din oficiu al Confederaţiei Naţionale a Patronatului din Moldova (CNPM), Eugen Roşcovan, care este şi preşedintele Asociaţiei Micului Business din Moldova, a declarat pentru IPN că politicile economice promovate de autorităţi nu stimulează concurenţa loială.

Vicepreşedintele CNPM spune că Legea cu privire la întreprinderile mici şi mijlocii urmează să fie adoptată cât mai curând. Întreprinderile mici şi mijlocii sunt afectate de amenzile exagerate, unele chiar se ruinează la prima amendă. „Este corect ca valoarea amenzii să fie proporţională încălcării. Amenzile sunt de 5.000, 10.000, 30.000 şi chiar de 50.000 de lei. Întreprinderile mici sunt cele mai active la deschiderea noilor locuri de muncă. Dar sunt şi întreprinderi cu 2-3 angajaţi, micro-întreprinderi, o astfel de amendă aplicată unei micro-întreprinderi o distruge”, a spus Eugen Roşcovan.

În 2011-2012 nu s-a schimbat numărul întreprinderilor mici şi mijlocii, de asemenea nu au crescut nici veniturile lor, spune preşedintele Asociaţiei Micului Business, care adaugă că aceste întreprinderi sunt limitate în plasarea produselor lor în magazinele mari.Eugen Roşcovan crede că întreprinderile mici şi mijlocii din Moldova sunt marginalizate, prin participare redusă la achiziţiile publice, întreprinderile mari mai uşor se integrează în acest sistem. „Credem că este corect să se aplice prevederi legislative care ar proteja acest tip de întreprinderi ca în alte state, unde pentru acestea se pune o cotă de 30% pentru marfa procurată în achiziţiile publice”, a subliniat Eugen Roşcovan, care mai spune că o bună parte din producători locali sunt afectaţi de concurenţa neloială, iar în magazinele mari preponderent sunt comercializate produse de import.

Pentru a îmbunătăţi situaţia în domeniu, Eugen Roşcovan susţine că întreprinderile mici şi mijlocii trebuie să fie creditate pe termen lung şi cu dobândă rezonabilă, în Moldova aceasta fiind prea mare. De asemenea, preşedintele Asociaţiei Micului Business din Moldova afirmă că impozitarea întreprinderilor trebuie să fie diferenţiată, deoarece acestea nu pot juca după aceleaşi reguli cu întreprinderile mari.

La 12 noiembrie CNPM organizează Forumul oamenilor de faceri din Moldova, în cadrul acestuia vor fi prezentate rezultatele studiului, se va vorbi despre constrângerile majore asupra mediului de afaceri şi vor fi înaintate politici pentru depăşirea obstacolelor.
 

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite