Spectaculoasa şi primejdioasa cometă Siding Spring, observată în premieră în România

Celebra cometă, descoperită pe 13 ianuarie 2013 la Observatorul Astronomic Spiding Spring Australia, a fost observată, în premieră pentru România, la Observatorul Muzeului “Vasile Pârvan” Bârlad. Sateliţii NASA vor încerca să transmită live imagini pe 19 octombrie, când cometa se va apropia periculos de mult de planeta Marte

Observatorul Astronomic de la Muzeul „Vasile Pârvan” Bârlad, judeţul Vaslui, este primul observator public din România, care a observat şi a raportat poziţia cometei la Minor Planet Center, pe 12 octombrie 2014.

Cometa Spiding Spring, cunoscută de specialişti sub numele C/2013 A1, este considerată extrem de periculoasă. Potrivit calculelor făcute de astronomi, aceasta se va apropia periculos de mult de planeta Marte pe 19 octombrie 2014.

Cometa a fost descoperită pe 13 ianuarie 2013, de către Robert H. McNaught de la Observatorul Astronomic Siding Spring din Australia.

“Iniţial, după ce a fost descoperită cometa C/2013 A1, s-a luat în calcul şi o eventuală coliziune cu planeta Marte, pe 19 octombrie 2014. Ulterior, după refacerea calculelor, se pare că va trece la o distanţa incredibil de mică de planeta Marte, de aproximativ 132.000 km”, a declarat, pentru “Adevărul”, muzeograful Ciprian Vîntdevară, de la Observatorul Astronomic Bârlad.

Întreaga flotă NASA, reprezentând atât sateliţii artificiali ce orbitează în jurul planetei Marte,  cât şi roboţii de la sol (de exemplu Curiosity), vor încerca să transmită imagini live pe 19 octombrie 2014.

Nucleul cometei are o dimensiune de aproximativ 700 de metri şi va trece pe lângă Marte cu o viteză de 56 km/s. Pe 19 octombrie 2014, planeta Marte şi cometa C/2013 A1 vor fi la o distanţă de Terra de 1,6 unităţi astronomice (240 milioane km).

Celebra cometă a fost observată de către echipa de la Observatorul Astronomic Bârlad pe 12 octombrie 2014.

Citeşte şi:

FOTO Fenomen astronomic inedit, în imagini. Două planete la distanţă de 0.2 grade: Conjuncţia Jupiter-Venus

Bijuterie a cerului fotografiată la Observatorul Bârlad: nebuloasa Dumbbell surprinsă de astronomi

Corp ceresc neobişnuit, observat în judeţul Vaslui. Poză fabuloasă făcută la Observatorul Astronomic Bârlad