Capacitate 2017 Vaslui. Rezolvarea subiectelor la Matematică la Evaluarea Naţională
0Începând cu ora13.00, la Adevărul Live Manuela Mişcoci, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Spiru Haret“, va rezolva subiectele primite astăzi de elevi la la proba de Matematică la Evaluarea Naţională 2017.În judeţul Vaslui, peste 3.000 de elevi au fost aşteptaţi astăzi în sălile de examen.
URMĂREŞTE PE LIVE.ADEVARUL.RO REZOLVAREA SUBIECTELOR
Profesorii de matematică consultaţi de reporterii Adevărul au declarat că subiectele au fost la fel ca în anii trecuţi, acestea fiind, per total, de un nivel mediu de dificultate: „Sunt în spiritul subiectelor care s-au dat în anii trecuţi. Primele 6 exerciţii presupun un nivel minim de dificultate, deci nota 4 ar fi trebuit să fie asigurată. La cel de al lII-lea subiect, punctul 3 este ceva mai complicat: aici era nevoie să manevrezi două ecuaţii cu două necunoscute. Şi la punctul 4 este destul de sofisiticat. La subiectul al III-lea, la prima problemă, lucrurile devin ceva mai complicate la punctele b şi c. La cea de a doua problemă, punctul c a fost şi acesta puţin mai dificil. În mod cert, îţi trebuia puţină creativitate şi talent pentru a rezolva aceste probleme şi pentru a obţine nota maximă“.
„Subiectul I mi s-a părut uşor, cred că se putea rezolva şi oral. La subiectul al II-lea, problemele de Algebră au fost mai uşoare în comparaţie cu anul trecut, chiar banale. Cred că departajarea între nota 9 şi nota 10 se va face la subiectul al III- lea la problemele de geometrie. Cât despre ultima cerinţă, nu consider că a fost dificilă pentru elevii peste medie. De obicei, aceştia se încurcă mai degrabă la geometria plană, nu la geometria în spaţiu“, au precizat profesorii.
Elevii care au susţinut astăzi Evaluarea Naţională au primit la primul subiect o operaţie simplă, 20-20:2, la al doilea subiect - o problemă: 6 cărţi costă împreună 30 de lei, să se afle cât costă 3 cărţi. La al treilea subiect, de geometrie, au primit un subiect cu un cub şi un cilindru.
De asemenea, una dintre cerinţe se referea la o funcţie, iar rezolvarea presupunea desenarea graficului funcţiei.