Test de răbdare pentru şoferi pe DE 70, între Turnu Severin şi Orşova

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trafic de coşmar pe DE 70 FOTO Alexandra Georgescu
Trafic de coşmar pe DE 70 FOTO Alexandra Georgescu

Tronsonul de drum între municipiile Drobeta Turnu Severin şi Orşova de pe Drumul European 70 este o adevărată probă de răbdare pentru şoferii care trec prin zonă. Drumarii efectuează lucrări de reparaţii la rosturile de dilataţie de pe un pod.

Circulaţia pe Drumul European 70 între Drobeta Turnu Severin şi Orşova este un coşmar pentru şoferi. Nu se construieşte vreun pod ori tunel, aşa cum ai zice la prima vedere, ci se efectuează lucrări de reparaţii la rosturile de dilataţie de pe un singur pod. Este vorba de viaductul Padina Scarpiei, aflat în apropierea Punctului Vamal de la Porţile de Fier I.

Practic, la semafoarele amplasate de drumari se formează cozi pe kilometri întregi spre disperarea celor care trec prin zonă. Duminica trecută, când turiştii care au umplut pensiunile din Clisura Dunării vroiau să se întoarcă acasă, traficul a fost infernal. Este singura cale de comunicare între Orşova şi Drobeta Turnu Severin, neexistând posibilitatea unei rute ocolitoare. „Este incredibil, domnule. Suntem pe o şosea europeană şi stăm de atâtea ore la aceste semafoare. Se lucrează în bătaie de joc, de ce nu muncesc şi noaptea ca să termine mai repede repede, că taxe le plătim, nu?”, a spus un şofer aflat în tranzit. Nervi întinşi la maxim erau şi pentru conducătorii auto de pe tir-uri, care trebuie să ajungă la timp la destinaţie pentru a nu plăti penalităţi de întârziere în livrarea mărfurilor.

Despre modul cum se efectuează aceste lucrări şi când se finalizează am încercat să aflăm de la reprezentanţii Secţiei Drumurilor Naţionale Drobeta Turnu Severin, în responsabilitatea căreia se află acest tronson de drum, dar s-au eschivat pe motiv că le este interzis să vorbească cu jurnaliştii şi ne-au îndrumat să luăm legătura cu Direcţia de Drumuri Naţionale Craiova. Aceeaşi secretomanie şi la DRDP Craiova, care ne-a informat că trebuie să luăm legătura cu biroul de comunicare al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Până la această oră, CNADNR nu a formulat un răspuns la întrebările noastre.

De altfel, trebuie spus că în luna iunie a.c., după o vizită a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în judeţul Mehedinţi, au fost demişi din funcţie atât inginerul Socol Ianculovici, şeful SDN Turnu Severin, cât şi pe adjunctul său, Alin Mladen. Ministrul ar fi fost nemulţumit că parapeţii unor viaducte nu erau vopsiţi, iar copacii de pe marginea drumului nu erau tunşi. După acest episod, recent şeful Secţiei Drumuri Orşova a fost demis din funcţie, după ce o maşină a căzut în Dunăre, fiind acuzat că a “at dovadă de "cel puţin  indolenţă şi proastă gestionare a teritoriului aflat în administrare”. 

Din câte se pare, lucrările se vor finaliza abia la sfârşitul acestei luni, după cum a fost informată Poliţia Rutieră Mehedinţi, cea care supraveghează traficul în zonă pentru evitarea ambuteiajelor.

Drum reabilitat pe fonduri europene

Drumul European 70 a fost reabilitat în 2011 pe un proiect cu fonduri europene în valoare de 45 de milioane de euro.

Contractul de reabilitare a secţiunii Drobeta Turnu Severin – Bahna a Drumului Naţional 6, inclusiv construcţia variantei de ocolire a municipiului, a fost atribuit firmei italiene JV Pizzarotti - Tirrena Scavi, prin licitaţie internaţională deschisă, beneficiarul final fiind Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.

Contractul, în valoare totală de 45.063.151,1 euro, din care 26.479.538,05 euro a reprezentat contribuţia Comisiei Europene, a avut ca scop reabilitarea DN 6, km 332+150 – km 358+000, parte a reţelei de drumuri TEN - T şi construcţia variantei de ocolire în vederea eliminării blocajelor rutiere din zona Drobeta Turnu Severin. În cadrul proiectului ISPA au mai fost reabilitate 27 de viaducte, cinci poduri, s-au consolidat tunelele rutiere şi s-a realizat protecţia versantului de-a lungul Dunării.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite