AJPIS Mehedinţi reclamă la Protecţia Consumatorilor o bancă după ce 10 angajaţi ai instituţiei au rămas fără salarii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cei 10 angajaţi de la AJPIS Mehedinţi care au rămas fără salarii FOTO Corina Macavei
Cei 10 angajaţi de la AJPIS Mehedinţi care au rămas fără salarii FOTO Corina Macavei

Zece angajaţi ai Agenţiei Judeţeane pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Mehedinţi s-au trezit fără salariu din cauza unei datorii mai vechi pe care instituţia o are către un fost angajat. Oamenii susţin că încurcătura s-a produs din vina băncii, unde au cardurile pentru salariu.

Oamenii sunt revoltaţi şi sunt hotărâţi să meargă până în pânzele albe pentru a li se face dreptate. Ieri, când au mers la bancă pentru a-şi ridica salariul cuvenit pe luna  martie au constatat că nu au niciun bănuţ pe carduri. Când s-au interesat la bancă despre ce este vorba au aflat că un fost coleg de servici are de recuperat o sumă de 2000 de lei de la agenţie şi că acel coleg a adus un titlu executoriu în baza căruia s-a pus poprire. Oamenii au rămas consternaţi în condiţiile în care suma de bani o datorează AJPIS Mehedinţi şi nicidecum ei ca salariaţi.

Pe mine pe nemulţumeşte din punct de vedere al băncii faptul că fiind un client al lor de 20 de ani  puteau să mă anunţe că voi fi în situaţia asta şi atunci poate luam şi eu legătura cu instituţia noastră care înţeleg că ar fi datoare cuiva. Aşa cum are numărul meu de telefon şi mă sună foarte des şi îmi trimite tot felul de oferte în grija pentru client acum n-a mai ştiut numărul meu de telefon ca să mă anunţe. Eu am nevoie de banii, nu sunt dator la nimeni”, spune Viorel Băcărin consilier principal la Agenţia de Prestaţii Sociale Mehedinţi.

„Contul meu nu a fost alimentat pentru că din câte am înţeles un fost salariat al instituţiei ar avea de ridicat o sumă de 2000 de lei, drepturi câştigate în instanţă. Sunt drepturile salariale pe care nu se pot pune poprire”, spune la rândul ei o altă angajată a Agenţiei, Valentina Ianc, consilier superior. „Nu mi-a fost alimentat contul din cauza unei datorii pe care instituţia o are la un fost salariat , iar banca a pus executare silită în contul salariaţilor de la Bancpost,  nu contul instituţiei de la Trezorerie aşa cum ar fi fost normal. Vin sărbătorile, avem nevoie de bani”, spune şi Florea Moldoveanu, referent superior.

Un alt angajat, care se află în aceeaşi situaţie, spune că în acest caz au fost încălcate prevederile Ordonanţei 22 din 2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice.

„Eu consider că au fost încălcate prevederile Ordonanţei 22 din 2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice stabilite prin titluri executorii deoarece în text se precizează expres <<creanţele stabilite prin titluri executorii în sarcina instituţiilor şi autorităţilor publice nu s epot achita din sumele destinate potrivit bugetului aprobat pentru acoperirea cheltuielilor de organizare şi funcţionare a instituţiei, inclusiv ale celor de personal>>. Eu nu am niciun litigiu cu persoana care execută silit contul instituţiei. Prin urmare dreptul meu a devenit exigibil la data de 15 aprilie a.c. trebuia să mi se vireze salariul, banca nu putea să pună poprire pe salariul meu care este un drept patrimonial”, a spus  Mihai Petrescu, consilier superior în cadrul instituţiei.

Şi directorul instituţiei, dar şi contabilul spun că Banca nu i-a informat despre această poprire, aşa cum li s-ar fi părut firesc. Conducerea AJPIS Mehedinţi nu contestă datoria pe care o are de achitat către fostul angajat, însă suma nu poate să o achite integral, ci numai eşalonat – aşa cum prevede OG nr. 71 din 2009.

„Există o datorie a instituţiei, dar totodată există o ordonanţă de urgenţă nr. 71 din 2009, care ne interzice plata acestor titluri executorii. Nu am fost anunţaţi, este o situaţie destul de delicată, am încercat să luăm legătura cu Bancpost, nu găsim niciun fel de înţelegere la această bancă, nu înţelege că aceste datorii sunt ale instituţiei şi nu a persoanelor fizice”

a declarat Loredana Ţînţăreanu, directorul AJPIS Mehedinţi. 

„Ieri (n.r. 16 aprilie) când colegii noştri s-au dus să-şi verifice cardurile m-au sunat că n-au intrat banii. În momentul acela dânşii s-au dus peste doamna de acolo şi atunci ne-a spus că avem contul blocat şi că nu pot să vireze banii la oameni. Până în momentul acela noi nu am ştiut nimic şi mi se pare anormal ca tocmai atunci în momentul acela când trebuiau ridicaţi banii abia atunci să ne informeze. De ce nu ne-au anunţat cu o zi mai înainte? Poate ca unitate puteam să luăm măsuri să nu se blocheze banii la oameni”, spune Elena Mocofanu, contabilul agenţiei.

Conducerea AJPIS Mehedinţi va depune o reclamaţie la Protecţia Consumatorilor Mehedinţi şi se gândeşte să depună o plângere şi la Parchet. Conducerea sucursalei Mehedinţi a Bancpost a refuzat să prezinte un punct de vedere referitor la acest caz.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite